Business Hi-Tech

Cele mai importante mutări de pe piaţa de servicii TV din ultimii nouă ani

Cele mai importante mutări de pe piaţa de servicii TV...

Autor: Adrian Seceleanu

18.05.2013, 17:31 1014

Piaţa de servicii TV are o valoare anuală de aproximativ 370 milioane de euro în condiţiile în care cei 5,9 milioane de abonaţi plătesc în medie facturi de puţin peste cinci euro pe lună. Pe această piaţă activează RCS&RDS cu venituri din cablu şi satelit TV (Digi) de aproximativ 190 de milioane de euro, Romtelecom - cu venituri din cablu şi satelit TV (Dolce) de circa 78 mil. euro şi UPC - cu venituri din cablu şi satelit TV (Focus Sat) de aproape 80 mil. euro.  

Orange, compania telecom cu afaceri de aproape un miliard de euro şi profit net de circa 200 mil. euro, va propune celor peste patru milioane de abonaţi în curând, cel mai probabil chiar din această lună, servicii de televiziune sub un brand încă neanunţat.

Mişcarea este surprinzătoare şi va redefini pia­a serviciilor TV. Operatorul are sute de milioane de euro disponibili pentru investiţii din profiturile acumulate până acum şi o reţea puternică de retail. 

n prezent RCS&RDS este lider detaşat pe piaţa de servicii TV, în principal datorită poziţiei dominante de pe piaţa de cablu, cimentate atât prin extinderea agresivă a acoperirii, cât şi prin numeroasele achiziţii.

Al doilea jucător de pe piaţa de servicii TV este Romtelecom, care are o poziţie puternică pe televiziunea prin satelit. UPC este numărul trei pe piaţa TV şi numărul doi pe piaţa de cablu TV.

Citiţi mai multe despre lansarea serviciilor de televiziune de către Orange  pe zfcorporate.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO