Business Hi-Tech

Compania românească Footprints AI, care operează o platformă de retail media, parteneriat global cu UST - al doilea cel mai mare integrator de soluţii şi servicii de digital marketing din SUA. „Ne vom concentra, anul acesta, pe lansarea platformei în geografii şi industrii noi prin parteneri şi împreună cu partenerii”

Dan Marc, fondator şi CEO, Footprints AI

Dan Marc, fondator şi CEO, Footprints AI

Autor: Alexandra Cepăreanu

30.01.2024, 12:03 84

Compania românească Footprints AI, care a dezvoltat o platformă de retail media prin care ajută retailerii offline să identifice noi clienţi potenţiali şi să le anticipeze comportamentul de consum prin analiza unitară a datelor din surse online şi offline, intră în parteneriat global cu UST - al doilea cel mai mare integrator de soluţii şi servicii de digital marketing din SUA, au anunţat reprezentanţii companiei printr-un comunicat. Planurile de dezvoltare Footprints AI în 2024 vor fi susţinute de investiţii bugetate în valoare de 500.000 de euro, ce vor fi direcţionate în marketing şi operaţiuni de vânzări care susţin parteneriatele companiei cu UST, Microsoft şi alţii.

„Ne vom concentra, anul acesta, pe lansarea platformei în geografii şi industrii noi prin parteneri şi împreună cu partenerii. În această direcţie, am încheiat un parteneriat global cu UST care marchează un pas important în strategia noastră de Go to Market şi ne deschide oportunităţi multiple de extindere. Acest tip de colaborare le va oferi retailerilor posibilitatea de a implementa şi scala mai rapid şi eficient proiectele lor de Data Monetization”, a spus Dan Marc, fondator şi CEO, Footprints AI - soluţiei cu ajutorul căreia retailerii îşi pot lansa propriile reţele de retail media în trei luni.

Potrivit unei analize realizată de Footprints AI, piaţa de retail media din România va depăşi 10 milioane de euro în 2024, în creştere cu peste 30% faţă de anul anterior - calculele Footprints AI cu privire la veniturile din retail media nu includ bugetele alocate pentru trade marketing. În 2023, domeniul retail media a atras investiţii de circa 7,5 milioane de euro în România.

„Avansul anticipat se reflectă în numărul în creştere al retailerilor care îşi dezvoltă şi îşi consolidează ofertele, îşi dimensionează echipele dedicate şi alocă bugete de investiţii în scalarea veniturilor. (...) Anul trecut, costurile brandurilor de retail cu Search Media şi cu Social Media, pentru aceleaşi rezultate (trafic sau conversii), au crescut cu circa 34% - 36%, faţă de anul 2022. În următorii 5 ani, retail media va atinge o cotă de aproximativ 25% din bugetele de digital advertising faţă de Social Media şi Search Media”, au mai transmis reprezentanţii companiei.

Footprints AI lucrează, în prezent, cu 15 retaileri în procesele lor de Retail Data Monetization, şi a încheiat anul trecut cu venituri de trei ori mai mari faţă de 2022. Compania îşi propune, anul acesta, extinderea portofoliului, în special, cu retaileri medii din sectoare diverse, inclusiv alimentaţie, auto, servicii financiare etc. Regiunile în focus pentru extindere sunt SUA, Europa de Vest, ţările nordice, ţările baltice şi MENA.

De asemenea, în 2023, Footprints AI a lansat, în trei luni, în parteneriat cu Profi şi alături de integratorul Retail Media Hub (RMH), una dintre cele mai ample reţele de retail media din România. Astfel, brandurile care plasează advertising în această reţea pot lua în calcul o eficienţă de monetizare de trei - cinci ori mai mare faţă de colaborările cu alte reţele publicitare, inclusiv platformele media noi – Google sau Meta – şi media clasice – radio sau TV, arată sursa citată anterior. „Soluţia Footprints AI este perfect adaptată pentru orice domeniu şi geografie în care retailerii îşi doresc să poată folosi, în timp real, datele pentru a-şi cunoaşte şi targeta publicul în funcţie de comportament.”

Footprints AI este prezentă, prin clienţi şi parteneriate, în România, ţările baltice, EAU şi SUA.  Compania a deschis anul trecut primul birou în SUA, în Silicon Valley, şi anticipează că va câştiga primul client din piaţa americană în următoarele două luni. De asemenea, în 2024, SUA vor continua să reprezinte cea mai mare piaţă de retail media din lume, conform reprezentanţilor Footprints AI.

„În următorii patru - cinci ani, la nivel global, investiţiile în retail media le vor depăşi pe cele în advertising pe TV şi CTV (connected TV). Estimarea ţine cont de extinderea bazei potenţiale de clienţi pentru platformele de retail media, care ţintesc companii de dimensiuni medii pentru completarea portofoliilor lor din verticale diverse, precum electronice şi beauty, dar şi în sectorul financiar.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO