Business Hi-Tech

Forssten, Seamless: În zece ani aproape toate plăţile la comercianţi din România se vor face de pe mobil

Anders Forssten, director de marketing Seamless Distribution

Cred că peste cinci ani aproape toată plăţile se vor face de pe smartphone, indiferent de soluţia folosită - portofelul electronic care are înglobat un card bancar sau o soluţie precum SEQR. Cel puţin în Suedia. Pentru România probabil că procesul va dura mai mult, aproximativ 8-10 ani.

Anders Forssten, director de marketing Seamless Distribution Cred că peste cinci ani aproape toată plăţile se vor face de pe smartphone, indiferent de soluţia folosită - portofelul electronic care are înglobat un card bancar sau o soluţie precum SEQR. Cel puţin în Suedia. Pentru România probabil că procesul va dura mai mult, aproximativ 8-10 ani.

Autor: Ioana Nita

30.10.2014, 00:08 357

Plăţile pentru bunuri şi servicii din România se vor face în 8-10 ani aproape în totalitate de pe telefo­nul mobil - eclipsând cardu­rile ban­care, cu câţiva ani mai târziu decât pe alte pieţe din Occident, în con­diţiile în care adopţia tehnologiei şi schim­barea obi­ceiurilor de consum vor fi mai lente, esti­mează Anders Forssten, direc­tor de marketing în cadrul furni­zorului su­edez de soluţii mobile de plată Seamless Distribution.

„Cred că peste cinci ani aproa­pe toată plăţile se vor face de pe smartphone, indiferent de so­luţia folosită - portofelul elec­tro­nic care are înglobat un card ban­car sau o soluţie precum SEQR. Cel puţin în Suedia. Pen­tru România pro­ba­bil că pro­cesul va dura mai mult, apro­ximativ 8-10 ani. Pe termen lung va fi cu si­guranţă o explozie a plă­ţilor mobile la nivel global“, a spus Anders Forssten, director de mar­ke­ting în cadrul furnizorului suedez de solu­ţii mobile de plată Seamless Distribution.

În România, gradul de penetrare al smart­phone-urilor a ajuns anul acesta la apro­ximativ 60% în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 16 şi 34 de ani, potrivit unui studiu realizat de TNS Research în mai 2014.

În prezent, circa o jumătate din telefoa­ne­le vândute de operatorii telecom - care con­tro­lează circa 70% din această piaţă - sunt smart­phone-uri, ritmul de creştere fiind alert, ceea ce înseamnă că România ar putea să ajun­gă în următorii doi-trei ani la gradul de pe­ne­trare al telefoanelor inteligente din Suedia - 80%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO