Business Hi-Tech

Gigantii IT dau asaltul pe piata laptopurilor premium

15.02.2005, 00:00 17

Unii din cei mai mari producatori de echipamente IT&C, printre care Hewlett-Packard, Gateway, Toshiba sau Samsung, au lansat anul acesta asaltul pe piata cu rata de crestere cea mai spectaculoasa din ultimii ani- laptopurile - vizand in special segmentul business.
Dupa demiterea directorului executiv, Carly Fiorina, Hewlett-Packard si-a trecut in obiectiv cucerirea pietei mondiale de laptopuri. In prezent, producatorul american detine o cota de piata de 16%, fiind depasit doar de principalul rival, Dell, care are 18% la nivel mondial. HP va lansa in curand noi produse din aceasta gama, inclusiv un computer ultra-portabil si unul cu ecran mai mare, cu diagonala de 15,4 inci.
Compania americana Gateway vrea sa cucereasca oamenii de afaceri cu un laptop a carui baterie tine mai bine de zece ore, in conditii de munca fara oprire. Foarte usor, sub 2,5 kilograme, are o baterie inclusa care tine sapte ore si un incarcator suplimentar care mentine comptuerul activ inca trei ore. Preturile incep de la 900 de dolari (699 de euro).
Spre deosebire de rivalii de la Samsung, care au atacat piaa consumatorilor cu laptopul care prinde televiziunea, japonezii de la Toshiba au pregatit o linie complet noua de laptopuri pentru categoria business. Produsele au sisteme de securitate avansate, sunt mai rezistente si au capacitati de conectare avansate. Botezata EasyGuard, linia de computere portabile este destinata profesionistilor care calatoresc mult. Produsele corespund ca si functii liniei de laptopuri Qosmio pentru consumatori, care se inscrie in categoria premium. Insa seria EasyGuard nu va avea preturi la fel de piperate.
Specialistii Toshiba spun ca prin aceste noi modele vor sa ajute companiile sa economiseasca bani. Asta pentru ca informatiile sensibile sunt protejate, atat in cazul in care cad pe jos, cat si daca sunt furate. Laptopurile au senzori de miscare, pentru a detecta caderea libera, iar componentele sunt aparate de garnituri de cauciuc, perne cu aer si alte echipamente de acest gen. Mai mult, laptopurile sunt protejate in cazul celebru deja al cafelei varsate peste tastatura. Testele realizate de institutul independent TUV au aratat ca laptopurile au functionat in regula dupa ce au cazut de pe birou si dupa ce au fos stropite cu o cana de apa.
Cota de piata a Toshiba la nivel mondial este estimata la 15%, ceea ce pune compania in pozitia a treia pe piata de laptopuri si locul sapte in randul producatorilor de computere in general. Compania spune ca incepand din 2008, vanzarile mondiale de laptopuri vor depasi pe cele de calculatoare de birou.
dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO