Business Hi-Tech

Idea Morph, un start-up care a dezvoltat o platformă de brainstorming online utilizată de grupul financiar Banca Transilvania pentru proiectul Salt Bank dar şi de BRD şi BCR, lucrează la dezvoltarea unui mecanism bazat pe AI. Proiectul a luat până acum o finanţare de 0,3 mil. euro

Idea Morph, un start-up care a dezvoltat o platformă de...
15.04.2024, 19:55 743

Idea Morph, un start-up local fondat de doi foşti corporatişti - experţi în procese de inovaţie şi IT, care a dezvoltat o platformă de brainstorming online pentru echipe, utilizată recent şi de grupul financiar Banca Transilvania pentru proiectul Salt Bank, lucrează în prezent la dezvoltarea unui instrument bazat pe inteligenţa artificială care să selecteze informaţii utile, adaptate fiecărei discuţii.

Start-up-ul, care a obţinut până acum o finanţare de aproape 300.000 euro, cu susţinerea unui grant de la Innovation Norway, prin apelul SME Growth Romania - Support for Startups, a creat practic un proces de generare de idei „de oriunde şi oricând”.

„Noutatea absolută este procesul ghidat şi automat, care ajută pe oricine sa devină creativ şi sa genereze soluţii. La fel de util pentru lucrul în cadrul unei echipe sau în procesul de feedback dintre companii şi clienţii săi, Idea Morph creează cadrul ideal pentru ca fiecare dintre participanţi să poată înţelege pe deplin provocarea şi să genereze idei valoroase. În Idea Morph, orice proiect vine cu resurse selectate atent pentru a stimula creativitatea oricui, dar şi cu exerciţii de ideaţie cu rol în schimbarea perspectivei şi creşterea ingeniozităţii. Platforma vine şi cu un sistem de votare a ideilor, astfel că la finalul oricărui proiect este generat un top al ideilor şi soluţiilor, gata pentru implementare. Totul se desfăşoară asincron, fără a fi nevoie de call-uri sau întâlniri online, facilitând astfel accesul la întregul proces pentru orice membru al echipei, de pretutindeni”, explică reprezentanţii companiei.
Proiectul a fost fondat de doi foşti coporatişti. „Fondatorii Idea Morph sunt Cătălina Bănuleasa (CEO) şi Dragoş Niculescu (CTO). Cătălina este expertul în domeniu, cu peste 15 ani de experienţă cu companii de renume precum ING Bank, EA Sport şi Google. Din 2017 a co-fondat o agenţie de consultanţă cu care până în 2020 a condus procese de inovaţie şi Design Sprints pentru companii ca Vodafone, Carrefour sau Banca Transilvania. Dragoş are peste 10 ani de experienţă în domeniul IT, în companii ca Google şi FitBit, cu expertiză largă în scalarea de software inovativ către milioane de consumatori globali”.

Unul dintre clienţii start-up-ului este Grupul financiar Banca Transilvania, prin proiectul băncii digitale Salt Bank. „Salt, prima banca românească 100% digitală, recent lansată la Bucureşti, a introdus conceptul de clienţi-fondatori, al căror feedback este important pentru dezvoltarea ulterioară a aplicaţiei şi a produselor şi serviciilor oferite. Prin intermediul Idea Morph, aceştia au fost implicaţi in diferite proiecte, iar in mai puţin de 24 de ore, în aplicaţie erau înregistraţi peste 1.700 de useri care au generat mai mult de 3000 de idei. Până în prezent s-au strâns 2300 de useri cu 5.000 de idei care pot ajuta la îmbunătăţirea şi dezvoltarea aplicaţiei Salt. Această iniţiativă de succes a Salt Bank a demonstrat într-un cadru real, palpabil, cât de uşoară  poate fi interacţiunea unui brand cu clienţii săi, generând o conexiune reală, pe termen lung”.

Printre clienţii companiei se numără, conform datelor de pe site-ul companiei, şi BRD, BCR. Pentru un număr limitat de proiecte platforma poate fi utilizată gratuit, celelalte abonamente având un preţ pornind de la 170 de dolari pe lună.

Noua funcţie bazată pe utilizarea inteligenţei artificiale va fi disponibilă în cadrul platformei la sfârşitul acestei luni. „În prezent echipa Idea Morph lucrează la dezvoltarea Morph AI, ce construieşte propriul mecanism de curatoriere de informaţii, oferindu-le participanţilor la sesiunile de brainstorming informaţii valoroase în timp real, perfect adaptate nevoilor fiecărui proiect. Noul feature va deveni disponibil utilizatorilor din 30 aprilie, adăugând un nou strat de sporire a creativităţii individuale şi la nivel de echipă.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels