Business Hi-Tech

Intel: wireless inseamna Centrino

08.05.2003, 00:00 33

Responsabilii Intel, primul producator mondial de cipuri, au prezentat ieri la Bucuresti noua tehnologie Centrino, aparuta in conditiile in care WiFi si o mobilitate sporita sunt comenzile in sectorul computerelor portabile.
Realizata cu scopul de a asigura o viata mai lunga a bateriei laptopurilor, tehnologia Centrino mentine in acelasi timp si un nivel ridicat al performantelor computerului. Noua arhitectura Intel imbina un procesor Pentium 4M cu un card de conectare la retelele WiFi (conectare wireless la Internetul de mare viteza).  Un laptop dotat cu procesorul Centrino poate functiona fara reincarcare la retea mai bine de cinci ore, spre deosebire de cele cu procesoare Pentium 4 a caror durata de autonomie energetica este de  3 ore. Realizata special pentru laptopuri, tehnologia Centrino ofera un lucru extrem de important: o conectivitate mai buna la retelele wireless . Studiile Intel arata ca numarul de puncte de conectare la retelele WiFi va creste constant in urmatorii ani si odata cu el si numarul de oameni care vor utiliza echipamente mobile conectabile la internet (laptopuri, handhelduri). "Toata lumea are in prezent un telefon mobil GSM si cred ca in curand toti vor dori sa aiba acces la WiFi pentru Internet si email", a declarat pentru Ziarul Financiar, Robert Golubeff, business development manager al primului producator mondial de cipuri. Conform datelor Intel, numarul de puncte in care oamenii is pot conecta laptopurile la WiFi ( spre exemplu, aeroporturi) va creste de 6 ori in urmatorii 4 ani - de la 20.000 in prezent, la peste 120.000 in 2007.Tehnologia Centrino permite de asemenea construirea unor carcase de dimensiuni reduse pentru computerele portabile.
Deja mai multe companii au introdus laptopuri ce folosesc tehnologia Centrino, printre care Toshiba, Dell, HP, IBM sau Gateway. Laptopuri pe baza tehnologiei Centrino sunt asamblate si in Romania, de catre compania Concept Electronics.
In cadrul prezentarii de ieri Intel a anuntat ca numarul clientilor sai din Romania a crescut anul trecut cu 40%, iar vanzarile au sporit in primele trei luni ale acestui an cu 30% fata de aceeasi perioada a 2002. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels