Business Hi-Tech

Investiţie într-un start-up slovac: CloudTalk, furnizor de servicii de telecomunicaţii ce integrează inteligenţa artificială, a ridicat o finanţare în valoare de 26 mil. dolari în cadrul unei runde Serie B. Soluţia CloudTalk este utilizată de peste 4.000 de companii la nivel global

Investiţie într-un start-up slovac: CloudTalk, furnizor...

Autor: Alexandra Cepăreanu

17.01.2024, 15:03 74

Start-up-ul slovac CloudTalk, furnizor de servicii de telecomunicaţii ce integrează inteligenţa artificială (AI), a ridicat o rundă de finanţare Seria B în valoare de 26 mil. dolari, scrie Sifted. Finanţarea a fost obţinută prin intermediul unei runde în cadrul căreia au participat investitori importanţi, inclusiv CVC KPN Ventures din Olanda şi Lead Ventures din Budapesta, care au co-condus runda. Investitorii existenţi precum Point Nine Capital (Germania), henQ (Olanda), Presto Ventures (Praga) şi Orbit Capital au contribuit şi ei la runda de finanţare deschisă de CloudTalk, consolidând poziţia companiei ca una dintre cele mai finanţate start-up-uri din istoria ecosistemului de start-up-uri din Slovacia, potrivit sursei citate.

CloudTalk a fost fondat în 2016 şi este o platformă bazată pe cloud care ajută echipele care petrec mult timp la telefon - centrele de apel, echipele de marketing, vânzări şi servicii pentru clienţi - să se conecteze cu clienţii şi să îşi eficientizeze apelurile.

„Utilizatorii doresc o soluţie telefonică care să îi ajute cu lucruri de bază, cum ar fi îmbunătăţirea calităţii apelurilor, creşterea ratei de răspuns. Dar vor şi ca soluţia telefonică să fie inteligentă, să rezume apelurile cu ajutorul inteligenţei artificiale, să automatizeze luarea notiţelor şi să monitorizeze opinia clienţilor prin analiza sentimentelor acestora”, a spus Martin Malych, cofondatorul şi CEO-ul companiei, citat de Sifted.

Soluţia CloudTalk este utilizată de peste 4.000 de companii la nivel global, majoritatea fiind IMM-uri, însă start-up-ul are şi clienţi mai mari precum Glovo, Tier, DHL şi Nokia.

Start-up-ul are în prezent 144 de angajaţi în birourile din Bratislava şi Praga, ia peste jumătate dintre ei lucrează în regim de telemuncă. Recent, compania s-a concentrat pe soluţii ce integrează inteligenţa artificială, cum ar fi inteligenţa conversaţională şi recunoaşterea vocală, iar aceasta au contribuit la atragerea finanţării în cadrul Seriei B, conform sursei citate anterior.

„Eram deja o companie atractivă pentru investitori pentru că putem fi foarte eficienţi din punct de vedere al capitalului. Inteligenţa artificială ne ajută să eficientizăm şi mai mult aceste procese în acest sens. Am implementat inteligenţa artificială oriunde a fost posibil - în procesele noastre interne, dar în special în produsul nostru şi vedem inteligenţa artificială ca pe o direcţie clară pentru viitor”, a mai spus Martin Malych.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO