Business Hi-Tech

LG cauta cresterea si in proiectele imobiliare

LG cauta cresterea si in proiectele imobiliare

Han Khyu, presedintele LG Romania: Vanzarile de televizoare LCD au crescut cu 350% in primul trimestru fata de aceeasi perioada a anului trecut.

19.05.2008, 19:33 26

LG Electronics Romania si-a revizuit in crestere cifra de afaceri pentru 2008, de la 140 de milioane de euro la 150 de milioane de euro, a declarat pentru ZF Han Khyu, presedintele companiei. In 2007, veniturile s-au ridicat la 104 milioane de euro.
LG Electronics vinde in Romania telefoane mobile, televizoare LCD si cu plasma, sisteme home theatre, electrocasnice, monitoare pentru computer si instalatii de aer conditionat. "In primul trimestru al acestui an vanzarile, cifra de afaceri a depasit cu 20% previziunile, atingand 36 de milioane de euro", a declarat Han Khyu.
Compania detine prima pozitie pe piata aparatelor de aer conditionat din Romania pe segmentul utilizatori casnici (cota de piata de 17%) si pozitia a doua pe segmentul acelorasi echipamente pentru marile proiecte de cladiri (echipamente comerciale).
"Desi in cazul instalatiilor de climatizare din noile cladiri vanzarile sunt mai complicate, pentru ca trebuie sa lucram cu arhitecti, proiectanti, constructori, vrem sa ne crestem cota de piata si pe acest segment, urmand sa ne aliniem la structura de vanzari din restul Europei, unde 70% din echipamente sunt comerciale", spune presedintele LG Electronics Romania. In 2005, LG a livrat echipamente de climatizare pentru Unirea Shopping Center, cel mai mare proiect de acest fel din Romania.
"Recent am finalizat proiectul de aer conditionat pentru noua cladire de birouri Tati Center din Bucuresti", a mai spus Han Khyu. Ambele contracte au presupus livrarea de echipamente, studii de fezabilitate, proiectare si instalare. Proiectul Tati Center are o valoare de 300.000 de euro.
De asemenea, o alta linie de business a LG care se intersecteaza cu constructiile o reprezinta solutiile pentru casele inteligente (control de pe o consola sau de pe telefonul mobil sau computer, chiar de la distanta, via internet, a utilitatilor si a securitatii locuintelor si birourilor, inclusiv solutii bazate pe biometrie (autentificare pe baza caracteristicilor fizice unice ale utilizatorului). Avand in vedere necesarul semnificativ de noi locuinte si cladiri de birouri din Romania, LG va acorda atentie colaborarii cu dezvoltatorii imobiliari, a sugerat Han Khyu.
"Vrem sa ne crestem cota de piata la echipamentele de aer conditionat pentru rezidentiale la cel putin 20%", spune el.
In privinta telefoanelor mobile, care alaturi de monitoare si televizoare plate a reprezentat motorul de crestere al vanzarilor pe piata autohtona, LG isi mentine tinta de crestere a cotei de piata la 9-10%, fata de 6% in 2007.
"Anul trecut, vanzarile au fost impulsionate de modelul Chocolate. In primul trimestru al acestui an, vanzarile cele mai bune (70.000 de unitati) le-a asigurat, cu ajutorul operatorului Orange, LG Shine. In a doua parte a anului, speram sa avem un nou salt datorita noului model LG Secret, lansat recent si care va ajunge in Romania pana la inceputul lui august", spune presedintele LG Romania.
In luna februarie, LG s-a pozitionat pe locul trei ca vanzari in Romania. La nivel global, desi a intrat relativ tarziu pe piata de telefoane mobile LG a reusit sa urce recent pe locul patru mondial.
"Pentru 2008 ne-am propus sa vindem 100 de milioane de unitati, ceea ce reprezinta o crestere de 25% fata de 2007", a declarat un oficial al companiei.
In primul trimestru, in intreaga lume s-au vandut 24,4 milioane de telefoane marca LG (crestere de 54%) fata de aceeasi perioada a anului trecut. Veniturile diviziei de telefoane mobile au atins, in primele trei luni din 2008, 3,346 miliarde de dolari (crestere de 35,7% fata de aceeasi perioada din 2007), au declarat aceleasi surse.
Compania si-a propus sa urce pe locul trei mondial pana in 2010.
Daca la nivel global LG face eforturi pentru a se impune si ca producator de laptopuri de business, data lansarii de astfel de produse si in Romania este incerta.
"Lansam notebook-uri doar in anumite tari. Romania se afla deocamdata doar pe lista de asteptare, in faza in care testam piata".
Grupul lucreaza intens la o noua identitate de brand, strategia urmand sa fie finalizata spre sfarsitul anului. Un exemplu de produse premium il reprezinta monitoarele pentru computere.
"Romania s-a aliniat tendintei mondiale de trecere la monitoarele de tip wide (largi, cu dimensiuni care respecta proportia de 16/9 - n. red.) cu diagonala de peste 20 de inci. Totodata, vom promova pe piata romaneasca modelele hibride, care functioneaza atat ca monitor pentru computer cat si ca televizor LCD", a spus Han Khyu.
Aproape 80% din monitoarele semnate LG care se vor gasi anul acesta in Romania vor fi din gama wide, au precizat oficiali ai companiei.
La monitoarele pentru computer, LG a ocupat prima pozitie anul trecut pe piata romaneasca (cota de piata de 23%), pozitie pe care si-a pastrat-o si in primul trimestru, conform declaratiilor oficialilor companiei.
Tot la categoria premium, se incadreaza si televizoarele LCD sau cu plasma de diagonale mari, de peste un metru.
"Vanzarile de televizoare LCD au crescut cu 350% in primul trimestru fata de aceeasi perioada a anului trecut, cota noastra de piata ajungand la 21%", a mai spus oficialul LG Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO