Business Hi-Tech

Marketonline.ro: in acest an tinta este cota de piata, nu profitul

22.05.2008, 20:01 39

"In primul trimestru cifra de afaceri a fost de aproximativ 3.000.000 milioane de euro, un pic in scadere fata de ultimul trimestru din 2007. Evolutia este insa normala, tine de sezonalitatea vanzarilor in IT&C, electronice si electrocasnice. Fata de T1 2007 am crescut cu peste 5000%", a declarat pentru ZF Mugur Frunzetti, managing partner si proprietar al Grifon Group.
El spune ca in T1 compania a obtinut profit, insa acesta nu este unul din obiectivele cheie ale magazinului in acest an.
"In primul trimestru am obtinut un profit mic, dar am fost pe profit. In 2008 ne propunem obiective legate de cifra de afaceri si de calitatea serviciilor oferite clientilor, nu de profit", a spus Frunzetti.
Managerul Grifon spune ca variatiile cursului de schimb au afectat afacerile companiei.
"Evident, variatiile cursului de schimb au influentat negativ vanzarile, alaturi de cresterea cheltuielilor personale cu intretinerea de iarna si scumpirea creditelor bancare." Frunzetti spune ca cele mai mari costuri care au crescut au fost "transportul, promovarea, in general costurile legate de euro".
Marketonline.ro activeaza pe o piata dominata de eMag, cel mai mare magazin online de pe piata locala, care estimeaza in acest an afaceri de 140-150 milioane de euro, dublu fata de anul trecut. Un alt jucator important de pe piata este Fit Distribution, companie detinuta de omul de afaceri Marius Ghenea, care opereaza magazinele online PCfun.ro si ElectroFun.ro. Cele doua magazine online au bugetat pentru acest an afaceri de 15 milioane de dolari.
In ceea ce priveste vanzarile din primul trimestru al acestui an, managerul Marketonline.ro afirma ca acestea s-au axat in special pe laptopuri, telefoane mobile, PDA-uri si monitoare LCD.
"Estimam cresteri in continuare pe laptopuri in defavoarea desktopurilor si pe PDA in defavoarea telefoanelor mobile."
Reprezentantul retailerului online afirma ca cea mai mare parte a investitiilor vor fi directionate catre servicii, iar in viitor compania evalueaza posibilitatea de a lucra in regim non-stop. "In acest an vom investi in logistica si integrarea IT, in afisarea reala a stocului pe site in numar de bucati, in prelucrarea automata a comenzilor, intr-un nou sistem de ticketing pentru clienti (CRM) care sa urmareasca rezolvarea in timp cat mai scurt a reclamatiilor, dar si in serviciile oferite clientilor: garantia suplimentara (inlocuirea unui produs defect in garantie cu unul nou, in 48 de ore), reducerea de fidelitate si, treptat, extinderea programului de lucru pana la 24 de ore / 7 zile", a precizat Frunzetti.
Compania a anuntat ca de la inceputul acestei luni afiseaza stocul in timp real pentru circa 10.000 din produsele din portofoliu, considerand ca aceste informatii pot constitui un avantaj in lupta pentru clienti cu ceilalti jucatori de pe piata.
Marketonline.ro pune la dispozitie aceste informatii in colaborare cu distribuitorii IT&C RHS Company si Asesoft Distribution.
"Pana la 1 iulie 2008 peste 90% din produsele aflate in oferta MarketOnline vor avea informatii de disponibilitate in timp real, prin aplicarea sistemului automat de preluare a informatiilor direct din baza de date a furnizorilor.
Datorita implementarii acestui sistem de preluare a informatiei de disponibilitate direct de la furnizori, MarketOnline a inregistrat o crestere de peste 10% a cifrei de afaceri pentru produsele care prezinta informatia de stoc in timp real", afirma reprezentantii retailerului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO