Business Hi-Tech

Mediul online conduce piaţa de home&deco: Peste 66% dintre români comandă mobilier de pe telefonul mobil şi 48% se inspiră din pozele postate pe Instagram sau Facebook

Mediul online conduce piaţa de home&deco: Peste 66%...

Autor: Alexandra Cepăreanu

14.02.2019, 18:09 378

Peste 66% dintre români preferă să comande mobilier şi decoraţiuni pentru casă de pe telefonul mobil, iar 48% îşi găsesc inspiraţia de amenajare a casei pe reţelele de socializare precum Facebook, Instagram, Pinteres sau Youtube, arată un studiu realizat de Acaju, companie care comercializează mobilă. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1.300 de persoane.

„Dacă mediul online este o sursă mai la îndemână pentru români în ceea ce priveşte ideile de amenajare, achiziţiile de mobilier se finalizează în magazinele online doar pentru 32,6% dintre români. 42,8% aleg în continuare magazinele fizice de mobilier, în timp ce 38,5% preferă un mix între magazinele fizice de specialitate şi mobilierul la comandă”, potrivit reprezentanţilor.

De asemenea, termenul de livrare al magazinelor online de mobilier influenţează decizia de cumpărare a românilor, astfel că 50% dintre români preferă magazinele online care livrează în termen de patru sau cinci zile lucrătoare, în timp ce 14,4% comandă dacă termenul de livrare este mai mare de două săptămâni.

„Cea mai des schimbată piesă de mobilier din casele românilor este canapeaua - 41,5%, urmată de pat - 19,4%, scaune de bucătărie - 16,2% şi scaunul de birou -11,2%.”

Studiul arată că un configurator virtual integrat în magazinele de mobilier ar influenţa decizia de achiziţionare a peste 78% dintre români.

„Respondenţii susţin că de cele mai multe ori le este dificil să îşi imagineze cum ar arăta o piesă de mobilier în casa lor sau dacă aceasta s-ar potrivi în spaţiul pe care îl au la dispoziţie, iar un configurator virtual care să le permită vizualizarea înainte de achiziţia propriu-zisă ar fi foarte utilă.”

Compania Acaju şi-a început activitatea în 2004, fiind un magazin online care comercializează mobilier şi piese de decoraţiuni. În prezent, Acaju are în portofoliu peste 10.000 de produse.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO