Business Hi-Tech

Mio: Pretul mediu al GPS-urilor va scadea in acest an cu 30%, la 250 de euro

Mio: Pretul mediu al GPS-urilor va scadea in acest an cu 30%, la 250 de euro

Marusz Manowski: Romania inregistreaza cea mai mare rata de crestere din regiune

14.05.2008, 17:50 22

Vanzarile de sisteme de navigatie GPS de pe piata locala vor creste in acest an de trei ori ca numar de unitati si se vor dubla ca valoare, plasand astfel Romania pe locul intai in topul cresterilor din Europa Centrala si de Est, afirma oficialii companiei Mio Technology - unul din jucatorii importanti de pe piata mondiala de profil.
"Pentru 2007, conform estimarilor noastre piata a atins un volum de 60.000 de unitati iar pentru acest an vedem o crestere de 200%, pana la un volum de 180.000 de unitati ceea ce plaseaza Romania in fruntea cresterilor din intreaga regiune a Europei Centrale si de Est", a precizat pentru ZF Marusz Manowski, directorul general pentru Europa de Est al companiei. El spune ca si in acest an va continua tendinta de scadere a pretului mediu pentru echipamentele GPS.
"Pretul mediu estimat de noi pentru anul trecut este in jurul valorii de 350 euro iar pentru acest an estimam o medie de 250 euro, data de scaderea preturilor per produs si de mutarea ponderii catre produse entry si mid-level odata cu cresterea pietei", a adaugat Manowski.
Conform cifrelor avansate de reprezentantii Mio, piata locala de echipamente GPS va atinge in acest an valoarea de 45 de milioane de euro, cu 114% mai mult decat anul trecut, cand valoarea a ajuns la 21 mil. euro. Estimarile oficialilor Mio se refera exclusiv la dispozitivele a caror functie o reprezinta ghidarea prin satelit. Pe piata sunt disponibile si telefoane mobile cu module GPS.
Compania Mio Technology are ca obiectiv pentru acest an o cota de 50% din piata dispozitivelor de navigatie GPS, reprezentand 90.000 de unitati si circa 22 mil. euro. Ultimele doua cifre sunt calculate pe baza estimarilor realizate de oficialii Mio, care au evitat sa ofere detalii despre valoarea vanzarilor din Romania.
"Conform analizelor noastre, piata a atins anul trecut un volum de 60.000 de unitati, iar cota noastra era de 60%", a declarat directorul general pentru Europa de Est al companiei, Marusz Manowski.
El a adaugat ca potentialul pietei locale a determinat compania sa caute oameni care sa-i coordoneze afacerile din Romania.
"Pentru indeplinirea obiectivelor, avem in plan investitii pentru intarirea pozitiei distribuitorilor si in construirea unor parteneriate de retail solide. De asemenea, urmeaza sa angajam doua persoane in Bucuresti, care vor coordona operatiunile companiei pentru piata locala, iar in 2009 vom deschide un birou local, unde vor fi 4-5 angajati", a adaugat Manowski. Produsele MIO sunt distribuite in Romania de LCP Systems si RHS Company. "(...) unul din obiectivele noastre in perioada urmatoare este sa crestem vizibilitatea la raft (a produselor Mio - n. red.)", a adaugat oficialul Mio.
Mio a lansat in Romania noua gama de produse Moov, fiind prima lansare de produs de la fuziunea dintre Mio si Navman. Gama include cinci dispozitive GPS.
Oficialul Mio a precizat ca principalul concurent pe piata romaneasca a dispozitivelor GPS este Garmin, insa in Romania urmeaza sa intre si alti competitori.
La nivelul Europei de Est, Mio detine o cota de 40% din piata dispozitivelor GPS, iar pe piata Europei de Vest, ponderea este de 10%. Mio Technology a fost infiintata in 2002 si are reprezentante in Taiwan, Belgia, China, Statele Unite ale Americii, Japonia si Coreea
de Sud.
Compania are 1.500 de angajati la nivel mondial.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO