Business Hi-Tech

Multimedia pe mobil: 7,6 mld. euro pana in 2006

12.07.2005, 19:04 12

Cererea la nivel mondial pentru continutul multimedia descarcat de pe Internet pe telefoanele mobile se va tripla, totalizand aproximativ 7,6 miliarde de euro pana in 2006, conform unui studiu realizat de compania de cercetare LogicaCMG.

Numarul utilizatorilor de telefoane mobile la nivel mondial a depasit 1,5 miliarde, iar pana la sfarsitul acestui an se estimeaza ca vor fi in total 2 miliarde de utilizatori, au afirmat analistii LogicaCMG.

Pana in acest moment, aproximativ 20% dintre utilizatorii de telefoane mobile din toata lumea au descarcat continut multimedia (tonuri de apel, logo-uri, jocuri etc.) pe celularele lor si se estimeaza ca acest procent va creste la 60% in urmatorul an, indica studiul LogicaCMG realizat pe un esantion de 1.000 de persoane din Europa, Asia si SUA.

Cresterea se va resimti si in cheltuielile pe care le face fiecare utilizator lunar pentru a descarca continut pe mobilul lor, acestea fiind in prezent de aproximativ 6,32 euro. 40% dintre participantii la studiu au afirmat ca vor descarca continut pe telefoanele lor mobile in proportie mai mare decat pana acum.

Pe piata continutului destinat telefoanelor mobile, cel mai frecvent descarcate au fost tonurile de apel, jocurile si muzica, urmate indeaproape de stiri si informatii sportive in special pe teritoriul Europei, conform studiului LogicaCMG. In ceea ce priveste clipurile video, analistii estimeaza ca in 2006 aproximativ 10% din totalul utilizatorilor vor descarca acest tip de continut. Acest procent este de 25% in Asia, iar unul din 10 locuitori ai acestui continent are in plan sa descarce filme pe telefoanele lor mobile pana anul viitor, a aratat studiul realizat de LogicaCMG.

Cu toate ca cererea pentru continutul ce urmeaza a fi descarcat pe celulare este intr-o crestere semnificativa, operatorii de astfel de servicii trebuie sa aduca in continuare imbunatatiri pentru a-si pastra clientii si pentru a inregistra profit.

Una dintre metode ar fi scaderea preturilor pentru descarcarea de continut multimedia. 45% dintre participantii la studiu au afirmat ca daca tarifele ar fi mai scazute, ar descarca mai multe tonuri de apel sau jocuri decat in prezent.

Insa cele mai importante sunt publicitatea si promotiile pe care le fac operatorii pentru clientii lor, iar aproximativ 90% dintre utilizatori au recunoscut ca asta este ceea ce ii convinge cel mai mult sa descarce continutul pe care-l doresc pe telefonul mobil.

Cu toate acestea, providerii de continut multimedia pentru telefoanele mobile se confrunta si cu alte probleme, dintre care cea mai importanta este reprezentata de faptul ca utilizatorii pot face schimb, prin intermediul tehnologiei Bluetooth sau prin infrarosu spre exemplu, de continutul multimedia pe care il descarca, fara sa plateasca. Si din moment ce 41% dintre utilizatori au afirmat ca vor face acest lucru, operatorii trebuie sa investeasca foarte mult pentru a impune respectarea drepturilor de autor asupra continutului digital si pentru a nu permite traficul gratuit.

@ 20% dintre utilizatorii de telefoane mobile din toata lumea au descarcat continut multimedia, iar estimarile arata ca procentul va creste la 60% pana in 2006

@ 90% dintre utilizatori au recunoscut ca publicitatea si promotiile ii conving cel mai mult sa descarce continutul pe care-l doresc pe telefonul mobil

@ 41% din utilizatorii de telefoane mobile au in plan sa imparta cu prietenii continutul multimedia pe care il descarca de pe Internet

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO