Business Hi-Tech

O cincime din cititorii de ziare se multumesc cu editia online

26.07.2005, 17:42 23

Pe masura ce Internetul devine principalul mediu de aflare a stirilor si informatiilor, americanii incep sa lase din mana editiile tiparite ale ziarelor, insa raman fideli site-urilor celor mai populare cotidiene la nivel mondial, spune compania de analiza Nielsen/Netratigns.

Aproape 72% dintre internauti continua sa cumpere si versiunea tiparita a ziarelor, insa 21% dintre ei au renuntat la ea, multumindu-se cu editia online, restul de 7% preferand sa le citeasca pe amandoua, se arata in studiul Nielsen/Netratigns, care s-a concentrat doar pe obiceiurile oamenilor care acceseaza Internetul. Cercetarea i-a exclus pe cei care nu au acces la Net, dar si pe cei care prefera doar publicatiile online sau marile portaluri de stiri gen Yahoo sau Google pentru a afla ce se intampla in tara sau in lume.

"O parte semnificativa din cititorii de ziare si-au mutat interesul de la editia tiparita la cea online. Tinand cont de preferintele clientilor, marile ziare au acum site-uri accesibile, care ofera si continut diferit de ceea ce apare in editia tiparita, deseori si stiri actualizate la zi", a apreciat un analist al Nielsen/Netratigns. Editiile includ acum sectiuni in care vizitatorii pot comenta diversele informatii, editorialele se fac prin tehnologie weblog (jurnale personale online), ceea ce face site-ul mai interactiv si mai actual, spun specialistii.

Analizand cititorii editiilor online ale principalelor cotidiene, analistii au stabilit ca majoritatea sunt barbati, aproape 53%, iar femeile reprezinta marea majoritate a celor care citesc ziarele in principal pe hartie, respectiv 57%.

Studiul online a fost realizat de Nielsen/Netratigns in luna mai 2005, iar recordul audientei l-a obtinut site-ul The New York Times, cu aproape 11,3 milioane de vizitatori in decurs de o luna. Locul al doilea in clasament a revenit editiei online a USA Today, cel mai bine vandut ziar pe print, care a obtinut 9,2 milioane de vizitatori pe site-ul sau de Internet. In pozitia a treia a venit The Washington Post, cu aproximativ 7,4 milioane de cititori pentru editia sa online. In finalul topului, locurile patru si cinci au revenit in luna mai unor ziare cu caracter regional, Los Angeles Times cu 3,8 milioane de vizitatori pe site si San Francisco Chronicle, cu 3,4 milioane de vizitatori unici.

"Nu trebuie uitat ca site-urile cele mai vizitate ale ziarelor apartin cotidienelor care sunt bine vandute si pe print, iar ele sunt in general localizate in orasele mari, unde si accesul la Internet este mult mai raspandit decat in provincie", a apreciat un analist Nielsen/Netratigns.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO