Business Hi-Tech

Orange România anunţă venituri mai mici pentru 2022: minus 3% pentru întregul an, la 1,6 mld. euro şi minus 6% în trim. 4, la 403 mil. euro

Orange România anunţă venituri mai mici pentru 2022:...
16.02.2023, 11:26 293

Orange, liderul pieţei de telecom din România, a înregistrat o scădere a veniturilor în ultimul trimestru din 2022 şi la nivelul întregului an 2022, pe fondul contextului economic şi a scăderii veniturilor din anumite categorii de servicii, a anunţat compania.

“În intervalul octombrie – decembrie, Grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri consolidată în valoare de 403 milioane de euro, în scădere cu 5,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. În 2022, cifra de afaceri este de 1,571 miliarde de euro, în scădere cu 2,6% faţă de perioada similară din 2021. Diminuarea veniturilor este provocată de impactul contextului macroeconomic, dar şi de declinul structural al unor activităţi de voce şi date al cărui nivel a depăşit factorii de creştere a celorlalte servicii. La 31 decembrie 2022, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 10,1 milioane de clienţi, servicii fixe în bandă largă către 1,2 milioane de clienţi, iar servicii de televiziune prin cablu şi satelit către 1,4 milioane de clienţi”, a anunţat Orange.
A fost un an plin de provocări, a comentat datele şi Liudmila Climoc, CEO al Orange România. ”2022 a fost un an esenţial pentru noul Orange în Romania, în care am pus bazele devenirii unui operator convergent integrat. Pe lângă lansarea din primăvară a primei oferte comune de servicii fix-mobil destinată tuturor clienţilor şi finalizarea tranziţiei Orange Romania Communications către brandul Orange, am făcut paşi importanţi pentru oferirea unei experienţe unitare clienţilor, prin numărul de contact unic 300 şi un nou design pentru toate magazinele şi aplicaţiile noastre, iar la final de an am reuşit să mai înscriem o bornă, prin relocarea echipelor Orange Romania si Orange Romania Communications în două sedii în Bucureşti.
În pofida contextului macroeconomic plin de provocări, uitându-ne la nivelul întregului an, rezilienţa a caracterizat performanţa noastră, iar obiectivul nostru a fost să implementăm acţiuni clare pentru a atenua încercările cu care ne-am confruntat”, a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange România.


Ce alte date a comunicat Orange despre 2022:

@ “T4 2022 a fost marcat de licitaţia de spectru, prin care Orange devine operatorul din România cu cel mai mare portofoliu de spectru şi îşi reconfirmă poziţia de lider în calitatea serviciilor mobile şi fixe, precum şi ambiţia de a fi alegerea #1 pentru soluţii sustenabile de conectivitate şi servicii digitale integrate. În acelaşi timp, Orange a ajuns operatorul cu cele mai mari investiţii în infrastructura de comunicaţii locală, taxele de licenţă, pentru achiziţionarea acestor drepturi pe 25 de ani, ridicându-se la 264,6 milioane €”

@ Din trim. 4 2022 reţeaua 5G e disponibilă în Miercurea-Ciuc, Suceava şi Târgu Mureş, iar numărul oraşelor în care clienţii au acces la conectivitate Orange 5G ajunge, astfel, la 25.

@ “Anul trecut, peste 1.500 de noi localităţi din mediul urban şi rural au primit acces la conectivitate 4G şi 4GĂ, acoperirea 4G fiind de 98,67% din populaţie, în timp ce reţeaua 4GĂ, cu viteze de download de până la 355,6 Mbps şi de până la 47,5 Mbps pentru upload, acoperă 80,15% din populaţie.”

@ “Finalul lui 2022 a însemnat o continuare a creşterii veniturilor atât din conectivitate, cât şi din soluţii de tip IT&C. Veniturile din IT&C au crescut cu 26% faţă de T4 2021, în această categorie fiind incluse printre altele proiectele de integrare şi soluţiile de colaborare, găzduire de echipamente, virtualizare în cloud şi securitate cibernetică. De asemenea, Orange a extins în 2022 portofoliul de servicii avansate oferite companiilor prin lansarea unei platforme automatizate de detecţie a vulnerabilităţilor, extinderea serviciilor profesionale pentru cloud şi integrarea vocii fixe în platformele de colaborare.”

@ “Orange a continuat derularea iniţiativelor menite să încurajeze un comportament responsabil în ceea ce priveşte reciclarea, recondiţionarea, repararea şi recumpărarea telefoanelor vechi. 300.000 de telefoane au fost colectate prin programul de economie circulară ”Re” pe parcursul întregului an.


@ “pentru eficientizarea consumului de resurse, Orange a lansat un program ce se va derula pe 4 ani, pentru creşterea procentului de energie verde folosit în reţea. Primele centre de interconectare comunicaţii din program sunt în Constanţa şi Braşov, pe acoperişul cărora s-au instalat şi dat în funcţiune panouri solare a căror producţie anuală de energie estimată este echivalentă cu consumul anual mediu de 100kWh/lună al Â110 gospodării.”

@ “Nivelul de utilizare a serviciilor digitale şi numărul clienţilor ce au optat pentru zona de e-commerce au continuat să crească în T4 2022. Clienţii Orange au beneficiat de oferte exclusive în magazinul online Orange, iar vânzările în ecosistemul digital au înregistrat o creştere de peste 50% faţă de T4 2021. În septembrie, la un an de la achiziţia Orange Romania Communications, clienţii au putut folosi o singură aplicaţie My Orange pentru a-şi gestiona serviciile Orange România şi Orange Romania Communications.”

@ “YOXO, produsul 100% digital, a continuat să câştige teren, iar din T4 oferă clienţilor acces la cea mai bună experienţă de conectivitate prin intermediul reţelei 5G. În 2022 s-a lansat magazinul YOXO disponibil în aplicaţia mobilă şi au fost introduse noi funcţii precum secţiunea YOXO Dealz, aplicaţia având cel mai bun rating din magazinele de aplicaţii din România. Toate acestea au dus la o bază de clienţi aproape dublă faţă de 2021.”

@ “La Orange Money, serviciile digitale financiare, cardul de credit a înregistrat în T4 2022 cea mai importantă creştere din punct de vedere a tranzacţiilor efectuate de către clienţi, care au crescut de peste 2 ori faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, 74% din tranzacţiile în magazine cu cardul de credit au fost efectuate folosind plăţile mobile NFC cu smartphone sau smartwatch, subliniind profilul digital al clienţilor.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO