Business Hi-Tech

Pact cu diavolul: Microsoft si Oracle semneaza armistitiul. IBM ataca

24.05.2004, 00:00 29

Industria de software trece printr-o perioada parca desprinsa dintr-o proiectie cinematografica, cu lupte pline de suspans si aliante care iti taie respiratia.
Indelungata rivalitate intre Microsoft si Oracle nu ar fi prefigurat niciodata o posibila intelegere intre cei doi lideri ai industriei software. Si totusi ea s-a intamplat. Primii doi producatori mondiali de programe informatice si-au strans mana in semn de pace si au anuntat cu tam-tam un parteneriat care ar urma sa faca in asa fel incat programele de baze de date ale Oracle sa lucreze mai bine cu sistemele de operare Windows produse de Microsoft.
Microsoft incearca astfel sa isi imbunatateasca relatiile cu ceilalti actori ai industriei software in timp ce, pentru Oracle, alianta este benefica avand in vedere ca aproximativ 40% dintre clientii sai ruleaza softul de baze de date pe Windows, spun analistii.
Conform intelegerii, Oracle va adera la programul Microsoft Visual Studio dedicat partenerilor sai. Visual Studio este o tehnologie pe care dezvoltatorii de software o utilizeaza pentru a scrie programe pentru platforma Windows. Alianla le va permite acum sa utilizeze instrumentele de programare ale Microsoft pentru a scrie programe care sa functioneze pe bazele de date Oracle.
Este primul parteneriat de acest fel pe care Oracle si Microsoft il incheie si ar putea fi urmat si de alte intelegeri, spun reprezentantii celor doi giganti.
Oracle nu a rasuflat insa usurata pentru ca, la scurt timp dupa anuntarea aliantei cu Microsoft a primit o lovitura sub centura de la IBM. Compania americana a inceput o campanie de publicitate in mediile scrise al carei scop evident este de a "fura" pe cat posibil clientii Oracle. Pe cate o pagina intreaga din The New York Times si Wall Street Journal au tronat zilele trecute reclame IBM in care mesajul suna cam asa: SOS, SOS (salvand clientii Oracle). Mesajul incearca sa avertizeze cititorii ca oamenii de vanzari de la Oracle ii va suna in curand sa le anunte noua versiune de soft pentru gestiunea bazelor de date si sa le spuna ca intrerup suportul tehnic pentru cele mai vechi.
IBM se lupta la cutite cu Oracle pentru suprematia pietei aplicatiilor pentru baze de date. Pana acum Oracle si-a pastrat prima pozitie pe aceasta piata dar IBM intotdeauna a ravnit la cireasa de pe tort.
Noua reclama pregateste terenul pentru lansarea unei noi tehnologii pentru baze de date pe care IBM a programat-o pentru aceasta toamna, spune Ari Fishkind, purtator de cuvant al companiei.
"Am vrut ca toata lumea sa fie atenta si sa le spune oamenilor ca exista o serie intreaga de tehnologii noi care i-ar putea ajuta", precizeaza Fishkind.
Astfel de abordari agresive erau proprii pana nu demult chiar companiei rivale Oracle. De cand incearca insa sa cumpere PeopleSoft, o firma concurenta pe piata aplicatiilor de gestiune a afacerilor, Oracle a lasat garda jos in vesnica sa disputa comerciala cu IBM.
Tacticile comerciale de acest gen nu sunt nici ele o noutate, spun analistii. "In general, e o practica frecventa in industria de software sa urmaresti castigarea unor clienti ai concurentului cand acesta are de gand sa schimbe ceva in linia sa de produse", explica Richard Petersen, analist la Pacific Crest Securities. iuliana.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO