Business Hi-Tech

Philips: romanii trec in viteza la monitoarele LCD

17.11.2005, 19:28 19

Daca anul trecut s-au vandut pe piata din Romania circa 500.000 de monitoare pentru computer, din care circa 30% au fost pe tehnologia cu cristale lichide, LCD, in 2005 numarul acestor creste cu 10-15 procente, iar ecranele plate reprezinta deja 45-50% din totalul vanzarilor, a declarat pentru ZF Petronius Secareanu, director de vanzari pentru produse consumer electronics la Philips Romania.

Ca ordin de marime, din totalul incasarilor pietei romanesti de monitoare, cele realizate din vanzarile de monitoare pe tehnologie LCD reprezinta anul acesta circa 65-70%, spune oficialul Philips. Asta in mare parte pentru ca sunt in medie de 3-4 ori mai scumpe decat cele cu tub catodic.

Philips, care este liderul pietei mondiale de monitoare cu ecran plat, are o cota de piata estimata la 10% pe piata din Romania, si si-a propus ca in 2006 sa devina lider si pe piata locala, a asigurat oficialul producatorului olandez de electronice.

Pentru a cuceri utilizatorii din Romania, Philips le propune un pariu inedit: orice monitor cu ecran plat care are fie si un pixel defect va fi imediat reparat sau inlocuit in cel mai scurt timp. Programul a fost botezat "Perfect Panel" si reflecta increderea pe care o are compania in testele de calitate prin care trec toate produsele din aceasta gama. "Doar nu va inchituiti ca vrem sa cheltuim bani in plus. Noi oferim garantia Perfect Panel, pe o durata de trei ani, tocmai pentru a demonstra ca suntem convinsi de faptul ca nu vor aparea astfel de erori", a precizat Secareanu.

In programul Perfect Panel sunt incluse toate cele sapte monitoare cu ecran plat pe care compania le comercializeaza in Romania: Philips 150B6, 170B6, 170P6, 190P6, 170XC si 190XC.

Pe piata mondiala se vor vinde anul acesta 141 de milioane de monitoare de toate tipurile, in crestere cu doar 6% fata de anul trecut.

Desi monitoarele LCD sunt numai o mica fractiune din aceasta masa, vanzarile pe acest segment au crescut cu 45% anul acesta si vor continua un ritm de crestere similar, a declarat Jiri Jezek, snior business manager pe partea de consumer electronics la Philips Europa de Est.

El a spus ca, pentru a face fata competitiei pe acest segment, Philips si-a unit fortele cu producatorul chinez TPV (care detine marcile AOC si Envision). Acum, cele doua companii produc circa 35 de milioane de monitoare cu ecran plat pe an, au o afacere de peste 5 miliarde de dolari (4,26 miliarde de euro) pe an si o cota de piata de 26,5% pe piata mondiala.

De asemenea, pentru monitoarele Philips, ecranul in sine (panel) este produs in cadrul companiei joint-venture LG Philis LCD, de asemenea lider de piata pe segmentul sau de activitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels