Business Hi-Tech

Pierderi record pentru LG.Philips

10.10.2006, 19:04 27

LG.Philips LCD, al doilea producator mondial de ecrane LCD, ar putea raporta cele mai mari pierderi din industrie pentru al doilea trimestru consecutiv, indicand esecul companiei in strategia sa de a se concentra pe piata de ecrane pentru televizoare, scrie Bloomberg.
Pierderile nete in al treilea trimestru au fost de 317 mil. $ (250 mil. euro), conform mediei estimariilor a zece analisti intervievati de Bloomberg. In aceeasi perioada a anului trecut compania a avut un profit de 240 mil. $ (190 mil. euro).
Koo Bon Joon, directorul executiv al LG. Philips LCD, a gresit directionand compania catre productia de ecrane pentru televizoare, ale caror preturi au scazut mai mult decat in cazul ecranelor pentru monitoarele de computere, scrie Bloomberg.
"Compania are nevoie sa gaseasca un partener puternic prin care sa-si vanda ecranele pentru televizoare", a declarat Song In Ho, coordonatorul unei investitii de 400 mil. $ la Kyobo Investment Management in Seul.
"Competitorii lor au clienti siguri care sa le cumpere produsele."
Actiunile LG.Philips LCD au scazut cu 29% in ultimele sase luni, avand cea mai proasta evolutie dintre primele cinci companii din domeniu. LG.Philips LCD, infiintata in 1999 in urma unei investitii a LG si Royal Philips Electronics, a raportat in al doilea trimestru pierderi de 268 mil. euro.
In timp ce principalii competitori vor raporta profituri mai mici din cauza faptului ca preturile ecranelor au scazut, LG.Philips LCD va genera pierderi din cauza faptului ca s-a specializat in productia de ecrane TV cu diagonala de 42 de inchi (106 cm), a explicat James Kim, directorul de cercetare hardware la Lehman Brothers Holdings.
Ecranele TV sunt principalul produs al LG.Philips LCD si au generat 48% din veniturile companiei din al doilea trimestru, fata de 26% generate de ecranele LCD pentru monitoare si 21% in cazul ecranelor pentru laptop-uri.
In cazul liderului industriei, Samsung Electronics, 51% din veniturile din LCD-uri sunt generate de ecranele TV. Compania ar putea sa raporteze in trimestrul al treilea o scadere a profiturilor cu 52% la 119 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels