Business Hi-Tech

Profitul Nokia scade cu peste 60% in T2 dupa relocarea productiei in Cluj

Profitul Nokia scade cu peste 60% in T2 dupa relocarea productiei in Cluj

Nokia 1200 este primul mobil produs de fabrica din Cluj

18.07.2008, 00:00 29

Compania finlandeza Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, a inregistrat o scadere semnificativa a profitului net in al doilea trimestru al anului din cauza cheltuielilor de relocare a productiei din Germania in Romania, potrivit raportului financiar al companiei.
Profit net al companiei a scazut cu 61%, la 1,1 miliarde de euro, comparativ cu nivelul de 2,83 miliarde de euro raportat in aceeasi perioada a anului trecut. Cu toate acestea, cotatia titlurilor companiei finlandeze s-a apreciat cu pana la 6,8% pe bursa din Helsinki, dupa ce oficialii au anuntat vanzari de 13,2 miliarde de euro, peste asteptarile initiale ale analistilor, scrie Bloomberg.
Pretul actiunilor Nokia a crescut cu 1,07 euro la 16,83 euro, fiind tranzactionate la un pret mediu de 16,7 euro. De la inceputul acestui an, cotatia titlurilor s-a depreciat cu 41%, determinand scaderea capitalizarii de piata a companiei la 61,8 miliarde de euro.
Oficialii Nokia au precizat ca au inregistrat in trimestrul al doilea cheltuieli exceptionale de 259 de milioane de euro, legate de inchiderea fabricii din Bochum, Germania, respectiv de 201 milioane de euro pentru restructurare si evenimente neprevazute. Excluzand aceste cheltuieli exceptionale, nivelul profitului net in T2 este de 1,36 miliarde de euro, cu 8% peste nivelul inregistrat in perioada aprilie-iunie din 2007.
Nokia a anuntat in luna ianuarie a acestui an ca va inchide fabrica de telefoane de la Bochum si va reloca productia in comuna Jucu din judetul Cluj. In urma negocierilor cu sindicatele, Nokia a fost de acord sa ofere un pachet compensatoriu de 200 de milioane de euro celor 2.300 de angajati disponibilizati in Germania.
Oficialii Nokia au anuntat ca au comercializat 122 de milioane de telefoane mobile in al doilea trimestru al anului, in crestere cu 21% fata de T2 2007, respectiv cu 6% fata de primele trei luni ale acestui an. Reprezentantii companiei apreciaza ca piata a crescut cu 15% in intervalul aprilie-iunie, totalizand 303 milioane de unitati.
Cota pe piata de profil a urcat de la 39% in T1 la 40% in al doilea trimestru, compania asteptandu-se la un nivel similar si in trimestrul al treilea.
Peste jumatate din veniturile Nokia provin din afara Europei si Americii de Nord, in timp ce India si China reprezinta cele mai performante piete pe care activeaza compania.
Tendinta s-a pastrat si in al doilea trimestru, regiunea Asia-Pacific avand o pondere de aproximativ 54% din totalul afacerilor Nokia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO