Business Hi-Tech

Profitul Vodafone a crescut cu 21%, la 392 mil. dolari

14.11.2007, 21:06 9

Vodafone Romania, al doilea operator de telefonie mobila de pe piata locala, a inregistrat in primul semestru fiscal al acestui an (aprilie - septembrie) venituri totale de 813 mil. dolari (597 mil. euro), in crestere cu 24% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul majorarii numarului de clienti si a venitului mediu per utilizator (ARPU).
Veniturile din servicii pentru perioada mentionata au fost de 776 mil. dolari (570 mil. euro), in crestere cu 23,1% fata de anul trecut.
Orange Romania, liderul pietei locale de telefonie mobila, a inregistrat in aceeasi perioada un ritm de crestere a veniturilor din servicii de aproximativ 22,1%, pana la 621 mil. euro.
Veniturile totale reprezinta suma veniturilor din servicii la care se adauga si veniturile din vanzarile de echipamente (telefoane mobile), accesorii si cartele sim. Din cifrele operatorului rezulta ca Vodafone a avut in primul semestru fiscal venituri de 36 mil. dolari (27 mil. euro) din vanzarea de telefoane, carduri de date, accesorii GSM si cartele sim.
In primul semestru fiscal profitul operational inainte de depreciere si amortizare (EBITDA) al Vodafone Romania a crescut cu 21,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 391,67 mil. dolari (287,57 mil. euro). Marja profitului operational a fost de 48,2% din veniturile totale in primul semestru si de 49,2% in trimestrul iulie-septembrie.
Vodafone a castigat 625.514 clienti noi in primul semestru fiscal, ajungand astfel la 8,579 milioane clienti. Numarul clientilor a crescut cu 19,9% fata de sfarsitul lunii septembrie 2006. Din numarul total de clienti, aproape trei milioane detin abonamente, in crestere cu 1,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Numarul utilizatorilor de servicii 3G a ajuns la aproape 500.000, in crestere cu aproape 200.000 fata de sfarsitul anului trecut.
In perioada aprilie - septembrie, Orange si Cosmote Romania au atras cel mai mare numar de clienti noi de pe piata (1,039 milioane, respectiv 959.036 utilizatori noi).
Liliana Solomon, CEO Vodafone Romania, afirma ca prioritatea operatorului o reprezinta "cresterea sanatoasa" a bazei de utilizatori, iar Vodafone "nu mai are ca indicator esential al performantei numarul de clienti si, prin urmare, cota de clienti exprimata in SIM-uri, ci doar cota de piata a veniturilor".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels