Subsidiara locală a băncii olandeze ING a lansat un proiect pilot în cadrul căruia oferă noi funcţionalităţi pentru clienţi prin intermediul aplicaţiei mobile ING Home Bank - înregistrarea cardurilor de fidelitate în mediul virtual şi accesul la diferite oferte ale comercianţilor. În prezent, circa 12.000 de clienţi selectaţi de bancă îşi pot înregistra în cadrul aplicaţiei cardurile de fidelitate de la diferiţi comercianţi, astfel încât să nu mai fie nevoie să aibă cardurile în format fizic atunci când merg la cumpărături. Cu această nouă funcţionalitate, ING intră în competiţie cu firma autohtonă Active Soft SRL, care a dezvoltat aplicaţia VirtualCards. Pentru a înregistra cardurile de fidelitate în aplicaţie, clienţii ING trebuie să scaneze codul de bare înscris pe card şi să adauge numele titularului şi al comerciantului. Secţiunea “cardurilor de fidelitate” face parte din categoria “portofelul electronic” introdusă recent de ING împreună cu o altă categorie numită “ofertele mele”. Prin intermediul ofertelor disponibile în cadrul aplicaţiei la diferiţi comercianţi, clienţii băncii pot câştiga puncte bonus care se transformă ulterior în bani ce pot fi transferaţi în contul bancar al acestora.
„Aceste funcţionalităţi noi vin ca un efort al băncii de a-l ajuta pe client şi în zona de shopping, nu doar în zona de plăţi”, a declarat pentru ZF Robert Anghel, head of digital channels în cadrul diviziei de retail a ING.
Proiectul pilot va fi finalizat la în a doua jumătate a lunii aprilie, când noile funcţionalităţi vor fi disponibile pentru tot portofoliul de clienţi al băncii.
WikiZF: Profilul companieiING
Aplicaţia ING Home Bank a fost lansată pentru prima oară în 2010, însă a fost relansată în urmă cu trei ani, fiind refăcută practic de la zero.
Astfel, la început aplicaţia permitea în principal realizarea operaţiunilor bancare, cum ar fi accesarea şi verificarea situaţiei conturilor, efectuarea de plăţi şi transferuri între conturile curente deschise la ING Bank sau către conturi deschise la alte bănci, verificarea istoricului tranzacţiilor sau efectuarea de schimburi valutare, dar şi achiziţionarea de rovinietă, reîncărcarea unei cartele preplătite sau achitarea facturilor de utilităţi prin scanarea codului de bare cu ajutorul camerei foto a telefonului mobil.
Treptat, ING a introdus şi alte funcţionalităţi în cadrul aplicaţiei, cum ar fi localizarea celor mai apropiate bancomate sau sedii ale băncii sau transferul de bani către un alt client ING fără a introduce codul IBAN, ci doar numărul de telefon şi numărul acestuia.