Business Hi-Tech

Răzvan Sturza, Motorola Mobility România: Continuăm ritmul de creştere din anii anteriori. Vrem să vindem 500.000 de telefoane anul acesta, plus 100.000 faţă de 2023. Piaţa merge înspre telefoane cu preţuri de peste 300 euro

Răzvan Sturza, country lead în cadrul Motorola Mobility pentru România: În 2024 ne propunem să creştem cantitativ cu 100.000 de noi de utilizatori de smartphone-uri Motorola, faţă de 2023, până la 500.000 de telefoane vândute, lucru pe care îl vedem posibil prin extinderea gamei de produse în segmente de preţ unde nu avem o prezenţă relevantă, adăugarea unor noi canale de vânzare (Vodafone) precum şi consolidarea canalelor de vânzare existente.

Răzvan Sturza, country lead în cadrul Motorola Mobility pentru România: În 2024 ne propunem să creştem cantitativ cu 100.000 de noi de utilizatori de smartphone-uri Motorola, faţă de 2023, până la 500.000 de telefoane vândute, lucru pe care îl vedem posibil prin extinderea gamei de produse în segmente de preţ unde nu avem o prezenţă relevantă, adăugarea unor noi canale de vânzare (Vodafone) precum şi consolidarea canalelor de vânzare existente.

Autor: Ioana Nita

04.03.2024, 12:00 89

Brandul Motorola a reuşit să urce anul trecut pe locul trei pe piaţa locală de smartphone-uri în lunile ianuarie, aprilie, octombrie şi decembrie. ♦ În decembrie, Motorola a avut o cotă de 13,4% din vânzările locale de smartphone-uri Telefoanele pliabile sunt încă un segment de nişă: compania a vândut 2.500 de unităţi din modelele Motorola Razr 40 şi Motorola Razr 40 Ultra de la lansarea lor în iunie 2023 şi până în prezent.

Motorola Mobility, parte a grupului chinezesc Lenovo, şi-a propus să ajungă anul acesta la pragul de 500.000 de telefoane vândute în România, urmând să menţină astfel ritmul de creştere înregistrat în ultimii ani pe plan local. Practic, în perioada 2021-2023, Motorola şi-a crescut în fiecare an vânzările de telefoane de pe plan local cu 100.000 de unităţi, ajungând anul trecut la 400.000 de activări de telefoane (telefoane achiziţionate şi activate prin inserarea unei cartele SIM), potrivit datelor furnizate de reprezentanţii subsidiarei din România.

„Trei factori au contribuit la creşterea vânzărilor Motorola anul trecut: extinderea canalelor de vânzare (Telekom), adresarea cu succes a unor noi segmente de preţ: 250 -> 300 euro, respectiv 300 –> 350 euro (datorită unui portofoliu de produse mai competitiv), precum şi îmbunătăţirii percepţiei de brand datorită activităţilor de marketing desfăşurate pe tot parcursul anului. Întrucât relansarea brandului Motorola în România a început prin comercializarea modelelor celor mai accesibile din portofoliu, şi în 2023 cel mai vândut model a fost un model din gama «moto e». Ce am constatat însă este că gama «moto e» reprezintă acum doar 40% din vânzările Motorola, faţă de 50% în 2022, iar cea mai vândută gamă este gama «moto g» (48% din vânzări), în timp ce gama edge a crescut la 12% din vânzări, de la 8% în 2022“, a declarat pentru ZF Răzvan Sturza, country lead în cadrul Motorola Mobility pentru România.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO