Business Hi-Tech

RCS&RDS a oprit războiul cu ISB şi va transmite din nou meciurile din Liga 1 de fotbal

RCS&RDS a oprit războiul cu ISB şi va transmite din nou...

Autor: Adrian Seceleanu

19.01.2015, 00:00 1744
Compania de cablu RCS&RDS, care are peste o jumătate din numărul total de aproximativ 6,6 milioane de abonaţi la servicii TV din România, a cedat în războiul lansat anul trecut împotriva noului deţinător al drepturilor de difuzare a meciurilor din Liga 1 de fotbal - firma Intel Sky Broadcast din Malta, şi a semnat un acord pentru difuzarea meciurilor începând din luna februarie până în anul 2019. „Vom transmite în direct Liga 1 şi Cupa Ligii începând cu luna februarie, precum şi următoarele sezoane ale celor două competiţii, până în 2019”, a anunţat compania la finele săptămânii trecute. Anul trecut, compania controlată de antreprenorul Zoltan Teszari din Oradea respinsese de pe o poziţie de forţă negocierile cu ISB, susţinând că "vânzarea drepturilor de difuzare a meciurilor din Liga 1 s-a făcut cu încălcarea legislaţiei concurenţei". RCS&RDS a depus de altfel o plângere la Consiliul Concurenţei în legătură cu această procedură, iar autoritatea a declanşat o investigaţie al cărei rezultat nu este însă publicat până în acest moment.
 
Pe de altă parte, în luna octombrie a anului trecut RCS&RDS a mai pierdut un “meci” important: Curtea de Apel Bucureşti a respins definitiv cererea prin care compania de cablu a solicitat obligarea Ligii Profesioniste de Fotbal să reia procedura de valorificare a drepturilor media aferente partidelor din Liga I. În timp ce RCS&RDS refuza orice negocieri cu ISB, cei mai mari rivali ai RCS&RDS - companiile Telekom şi UPC - plus alte firme mai mici - au semnat acorduri cu ISB şi au început să difuzeze meciurile din Liga 1. Până în prezent RCS&RDS nu a precizat care este motivul pentru care şi-a reconsiderat poziţia în legătură cu ISB şi dacă absenţa meciurilor din portofoliu a provocat o scădere a numărului de clienţi pentru serviciile TV. Compania de cablu nu oferă decât investitorilor date privind evoluţia numărului de clienţi astfel că o analiză privind evoluţia bazei de abonaţi la serviciile de televiziune nu este posibilă. RCS&RDS a mai anunţat că va oferi meciurile de fotbal gratuit pentru baza sa de clienţi, o abordare diferită faţă de cea a rivalilor care solicită aproximativ 10 lei pe lună pentru accesul la meciuri.
 
Pe de altă parte, RCS&RDS, care a investit puternic în propriile staţii TV în ultimii ani, nu va transmite meciurile preluând posturile Look TV aşa cum procedează Telekom, UPC şi ceilalţi rivali, ci se va ocupa şi de producţie şi transmisie, astfel că meciurile vor fi disponibile pe posturile proprii Digi Sport. Dumitru Dragomir, fostul şef al LPF, a declarat, conform sport.ro, că RCS&RDS va plăti ISB 12 mil. euro pentru a difuza meciurile. LPF primeşte 27,5 mil. euro pe sezon de la compania ISB. RCS&RDS avea în iunie 2013, cea mai recentă dată pentru care compania a comunicat informaţii privind abonaţii, aproximativ 3,3 milioane de abonaţi la serviciile de televiziune, în timp ce Telekom avea în septembrie 2014 1,4 milioane de abonaţi iar UPC aproape 1,2 milioane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO