Business Hi-Tech

Românii au cheltuit 1,74 mld. euro pe maşini de spălat, TV-uri şi telefoane smart

Românii au cheltuit 1,74 mld. euro pe maşini de...

Autor: Cristina Roşca

19.02.2014, 00:08 159
Vânzările de televizoare, frigidere şi telefoane deştepte au crescut anul trecut, piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată avansând cu circa 7% până la 1,74 mld. euro, după o cursă „nebună“ de cumpărături în ultimele luni din an. De altfel, trimestrul patru a fost pentru piaţa de profil cel mai bun din ultimii cinci ani marcaţi de criză, vânzările avansând cu aproape 11%, potrivit studiului Temax realizat de compania de analiză GfK.
 
Datele GfK Temax arată că piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată - electronice, electrocasnice, IT, foto, telecom, echipamente pentru birou şi consumabile - a crescut susţinută de toate categoriile, mai puţin foto şi imprimante / multifuncţionale, aceste segmente scăzând cu 12,9% şi respectiv 2%. Celelalte segmente au avansat în special în ultimul trimestru, astfel că la finalul lui 2013 vânzările de electrocasnice mari creşteau cu 5,3%, cele mici cu 9,2%, iar IT cu 1,6%. De exemplu, piaţa electronicelor a crescut la nivelul întregului an după trei trimestre de descreştere consecutivă. În ultimele trei luni din an avansul a fost de circa 8%, compensând astfel evoluţia slabă din prima parte a anului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro