Business Hi-Tech

"iPhone killer" de la Samsung: cu ce vor coreeni să distrugă supremaţia Apple

"iPhone killer" de la Samsung: cu ce vor coreeni să distrugă supremaţia Apple

Samsung Galaxy S are un ecran Super-AMOLED cu diagonala de 4 inchi, cameră foto de 5 megapixeli şi filmare HD

07.07.2010, 23:12 55

Samsung Electronics, al doilea mare producător de telefoanemobile din lume, speră că Galaxy S - noul său mobil bazat peplatforma Google Android, va genera o redresare a vânzărilor pepiaţa smartphone-urilor, scrie Financial Times.

În ciuda dimensiunilor companiei şi a celor 20 de ani deexperienţă în producerea telefoanelor mobile, compania sud-coreeanănu a avut o misiune uşoară în încercarea de a-şi face loc peprofitabilul segment al telefoanelor inteligente, dominat de maiputernicii rivali ca Nokia, Apple sau Research in Motion(producătorul BlackBerry).

Dar compania speră că Galaxy S poate deveni un "iPhone killer",deschizând astfel drumul companiei spre o prezenţă mult maiconsistentă pe piaţa smartphone-urilor. Noul telefon a devenitdisponibil la nivel global luna trecută. Mobilul se vinde dinaceastă săptămână şi la Vodafone România, numărul doi pe piaţalocală telecom, la preţuri care variază între 149 şi 499 deeuro.

Mobilul are un ecran Super-AMOLED cu diagonala de 4 inchi,cameră foto de 5 megapixeli şi filmare HD, procesor la 1 GHz,conectivitate 3G, HSDPA, Bluetooth şi Wi-Fi.

În Coreea de Sud, noul mobil Samsung a înregistrat un startputernic, peste 200.000 de unităţi fiind vândute în prima săptămânăde la lansare. Apple a vândut peste 800.000 de telefoane iPhone dinluna noiembrie.

Samsung are mai mult de 20 de procente din piaţa globală detelefoane mobile convenţionale, imediat după liderul pieţei, Nokia.Dar segmentul smartphone-urilor - telefoane care au funcţii careanterior nu puteau fi utilizate decât pe computere, rămâne unuldintre punctele slabe ale gigantului, care nu are decât 5% dinaceastă piaţă aflată într-o creştere explozivă. Nokia are o cotă de39% pe piaţa de smartphone-uri, RIM (BlackBerry) de 19% în timp cecota Apple a ajuns la 16%, potrivit datelor companiei de analizăStrategy Analytics.

Pentru Samsung intrarea pe piaţa de smartphone-uri esteobligatorie, având în vedere că acest segment este unul dintrepuţinele de pe piaţă care sunt pe creştere în timp ce pe ansambluvânzările de mobile scad. Samsung vrea să-şi dubleze cota de piaţăpe segmentul smartphone-urilor, la 10%, până la finele acestuian.

Compania are ca obiectiv atingerea unui nivel al vânzărilorpentru Galaxy S de 1 milion de unităţi pe lună, odată cu vânzareamobilului prin intermediul a peste 100 de operatori telecom dinlume. Compania se bazează pe relaţiile sale bune cu operatoriitelecom, care sunt fericiţi să poată avea în ofertă o alternativăla iPhone, pe care Apple îl vinde doar prin anumite reţele, încondiţii stricte.

Carolina Milanesi, analist al companiei de analiză Gartner,spune că Galaxy S are nişte caracteristici tehnice "impresionante",însă ceea ce lipseşte este ecosistemul pe care Apple l-a construitîn jurul iPhone.

AFACERI DE LA ZERO