Business Hi-Tech

Seful vanzarilor la Zapp: Urgentele sunt extinderea retelei si reluarea campaniilor publicitare

Seful vanzarilor la Zapp: Urgentele sunt extinderea retelei si reluarea campaniilor publicitare

Gunter Kegel directorul de vanzari al Telemobil (Zapp): Una dintre prioritatile Telemobil este prezenta in media. Nu vreau sa ma uit in trecut, nu este treaba mea, ci spun doar faptele: timp de un an si jumatate nu a existat niciun fel de campanie publicitara pentru Zapp. La televiziune, in presa, pe outdoor. Zapp a disparut pur si simplu.

21.05.2008, 20:52 48

Extinderea retelei telecom si relansarea campaniilor de publicitate reprezinta in acest moment cele mai mari prioritati ale operatorului de telefonie mobila Telemobil (Zapp), care isi va relansa operatiunile pana la sfarsitul acestui an - a declarat pentru ZF Gunter Kegel, directorul de vanzari al Zapp, in primul sau interviu de la numirea in functie, in luna aprilie. El a mai ocupat aceasta pozitie la Zapp in perioada 2003-2005.
"Prioritatile de pe agenda Telemobil sunt prezenta in media si extinderea retelei la un nivel comparabil cu cel al competitorilor", afirma Kegel, care sustine ca din cercetarile de piata realizate recent de operator rezulta ca schimbarile care sunt cerute de clienti sau potentiali clienti nu sunt legate de actuala oferta de produse si planurile tarifare.
"Una dintre prioritatile Telemobil este prezenta in media. Nu vreau sa ma uit in trecut, nu este treaba mea, ci spun doar faptele: timp de un an si jumatate nu a existat niciun fel de campanie publicitara pentru Zapp. La televiziune, in presa, pe outdoor. Zapp a disparut pur si simplu. Iar aceasta este una dintre problemele majore pentru noi. Daca nu te vad in media, oamenii isi pierd in primul rand interesul si apoi ajung sa nu mai stie nici ce produse ai in portofoliu. M-am intalnit, spre exemplu, cu un client care mi-a spus ca daca am avea un anume produs in portofoliu, atunci l-ar cumpara cu siguranta de la noi. Iar Zapp avea acest produs in oferta inca de cativa ani...", explica seful vanzarilor de la Zapp. "Trebuie sa revenim in atentia oamenilor, este un lucru cheie pentru noi. Daca facem acum un sondaj privind brandurile de telefonie mobila cunoscute de oameni, vom vedea ca Zapp si RCS&RDS se vor clasa pe ultimele doua locuri. Una din sarcinile mele clare este sa schimb acest lucru, sa ii fac pe oameni constienti de produsele noastre, sa ii fac sa inteleaga oferta noastra. Zapp poate oferi o serie de produse si servicii pe care nicio alta companie nu le poate furniza si trebuie sa comunicam acest lucru", adauga Kegel.
La aproape trei ani de la plecarea din Romania, seful vanzarilor Zapp constata ca piata s-a schimbat dramatic.
"Piata s-a dezvoltat foarte mult. Pe durata mandatului meu anterior, rata de penetrare a telefoniei mobile era de 20-25% si planurile de crestere erau bazate pe atragerea de clienti noi in retea. Acum, rata de penetrare a telefoniei mobile este de 110% si va ajunge la 120% pana la sfarsitul anului. Este o piata saturata, iar competitia este feroce. Nu mai poti aduce clienti noi decat luandu-i de la alte companii", afirma Kegel.
El spune ca operatorul lucreaza in acest moment la strategia pe baza careia isi va relansa operatiunile. "Avantajul Zapp in competitia cu ceilalti operatori este acela ca suntem singurul operator care va acoperi pana la finele anului 80% din teritoriu si 95% din populatie cu o retea de date de mare viteza. Concurentii nostri nu pot face acest lucru cu tehnologia UMTS (3G) din motive tehnice. O statie de baza (antena) UMTS poate acoperi o raza de cel mult 5 kilometri, in conditii ideale, adica fara cladiri sau munti care sa bruieze semnalul. In acelasi timp o antena in tehnologia CDMA, utilizata de Zapp, poate acoperi o raza de pana la 20 de kilometri, iar in mediul rural de pana la 40-50 de kilometri", spune Kegel.
El spune ca planurile de extindere vor rezolva si o alta problema a Zapp, si anume aceea ca reteaua de date si voce a intrat intr-o oarecare stagnare dupa 2004, in timp ce concurentii au investit masiv in infrastructura.
"Din pacate, reteaua noastra nu a crescut mult dupa anul 2004. Aceasta este o alta prioritate majora pentru Zapp in acest moment. Suntem in faza finala de negocieri cu furnizorul de echipamente si consortiul de banci. Daca totul se va desfasura conform planurilor noastre, tinta noastra este ca in 6-9 luni sa dublam numarul de antene, pentru a avea o acoperire identica cu cea a Vodafone si Orange."
Seful vanzarilor de la Zapp spune ca prima lansare de produs a operatorului va avea loc in jurul datei de 1 iunie, dar a refuzat sa ofere alte detalii, invocand concurenta dura de pe piata.
"Din cauza concurentei puternice, timpul in care un operator poate fi singurul furnizor de pe piata al unui produs s-a redus considerabil. Orice produs nou poate fi replicat rapid de concurenta si de aceea nu vrem sa dezvaluim nimic inainte, pentru a beneficia cat mai mult de pozitia de unic furnizor pe piata al unui serviciu. Va urma o serie de lansari din partea Zapp - atat produse noi, cat si produse actuale, repozitionate pe piata", afirma oficialul Zapp.
In ce priveste reteaua de magazine prin care sunt comercializate produsele si serviciile Zapp (24 de magazine proprii ale Zapp si 200 ale partenerilor), Kegel spune ca tinta de extindere o reprezinta centrele comerciale, dar nu neaparat prin deschiderea de unitati comerciale propriu-zise.
"Daca te uiti astazi la magazine si la locurile unde se fac veniturile, veti vedea ca un magazin propriu situat pe o artera circulata precum Magheru sau Stefan cel Mare va avea vanzari mai mici decat un magazin mic dintr-un mall. In mod clar trebuie sa mergem acolo unde este traficul. Este obligatoriu sa fim in malluri si in hipermarketuri, dar nu neaparat cu magazine, ci cu standuri pozitionate in aceste centre dupa conceptul shop-in-shop", spune Kegel.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO