Business Hi-Tech

Start-up-ul Solmag, ce face legătura între firme specializate în instalarea de panouri solare şi viitorii prosumatori de energie regenerabilă, vrea să atragă o investiţie de 500.000 de euro pentru 5% din companie. „Căutăm investitori care să fie deschişi spre inovaţie”

Echipa Solmag

Echipa Solmag

Autor: Alexandra Cepăreanu

26.09.2023, 11:41 341

Start-up-ul Solmag, care facilitează legătura dintre firmele specializate în instalarea de panouri solare şi viitorii prosumatori de energie regenerabilă, anunţă lansarea primului produs din ecosistemul său, un marketplace solar, şi vrea să atragă o investiţie de 500.000 de euro în schimbul unei cote de participare de 5% în companie, au transmis reprezentanţii companiei printr-un comunicat. Modelul de business este următorul - 2.495 de euro pentru 100 de lead-uri, potrivit reprezentanţilor Solmag.

„Ne aflăm în plin proces de atragere a unei finanţări pentru a dezvolta Solmag şi pentru a contribui la o nouă revoluţie în sfera energiei regenerabile pe piaţa din România şi Marea Britanie. Căutăm investitori care să fie deschişi spre inovaţie şi conştienţi de impactul pozitiv pe care îl putem avea în această industrie. Viziunea noastră este ambiţioasă şi se întinde pe termen lung, până în anul 2030, concentrându-se asupra inovaţiei, tehnologiei şi energiei pentru a aduce schimbări semnificative în modul în care lumea gestionează şi utilizează resursele energetice. Construim aplicaţii complementare pentru a crea un ecosistem sigur şi complet, o soluţie în care utilizatorii vor putea gestiona energia lor solară”, a spus Alex Nicoară, CEO şi fondator al Solmag.

Unul dintre obiectivele companiei este reprezentat de francizarea platformei în 18 ţări, scopul principal al francizei fiind obţinerea unui venit constant (de 20.000 de euro/ lună/ franciză) şi pentru a colecta prosumatorii globali. Solmag îşi propune astfel să creeze un ecosistem puternic pentru prosumatori, producători şi consumatori, bazat pe o tehnologie avansată, au mai explicat reprezentanţii start-up-ului. Printre instrumentele şi soluţiile integrate se numără o hartă globală a prosumatorilor pentru o înţelegere mai bună a pieţei de echilibrare, inteligenţa artificială (AI) pentru optimizarea proceselor şi un sistem de management al energiei ce va avea integrat o soluţie financiară de consolidare a infrastructurii ce le va permite prosumatorilor să monitorizeze energia generată.

„Suntem un business de tehnologie care se concentrează în proporţie de 80% pe dezvoltarea în domeniului energetic şi 20% pe industria de Fintech prin dezvoltarea tehnologiei bancare. Scopul nostru principal în planul energetic este sa devenim un furnizor descentralizat până în 2027 pe una dintre următoarele pieţe: Europa, Asia sau Africa. E prea devreme să ne putem imagina unde avem market-fit-ul ideal. Spre exemplu, jucătorii din Germania sunt activi în Bangladesh, iar cei din America şi-au găsit market-fit-ul în Vietnam. Pare ca P2P energy trading se face mai uşor în ţările slab dezvoltate”, a mai spus Alex Nicoară.

El a adăugat că planurile mai vizează şi construirea unui solar marketplace (motorul reţelei) - 100% funcţional, harta prosumatorilor globali (centrul reţelei) - MPV - 80% funcţional.

„Lucrăm încă la partea de securizare a datelor şi la partea legală, aplicaţia de monitorizare a fluxurilor de energie cu ajutorul AI (geometrical deep learning - modelul waze) şi blockchain pentru optimizarea rutelor de transfer al energiei,  cloud-ul descentralizat de energie. Am mapat aproape 100.000 de prosumatori ce însumează o putere de 1.1 GWH. Consumul României este de aproximativ 7 GWH. Prosumatorii au ajuns să producă aproape 15%. Puterea unui reactor nuclear de la Cernavodă e de 700 MWH.”

Potrivit Solmag, în al doilea trimestru din 2024, va fi imposibilă conectarea noilor prosumatori la reţea, context pentru faza 2 a proiectului şi anume rezolvarea intermitenţei în reţea. Astfel, Solmag identifică punctele din reţea unde are sens să cupleze mai mulţi prosumatori şi astfel le permite accesul într-un micro-grid. Compania va pune la dispoziţie soluţia de finanţare prin crowdfunding (de exemplu: proiect de 300.000 de euro pentru 25 de prosumatori, baterii şi suplimentarea reţelei de distribuţie), au mai transmis reprezentanţii companiei.

„În acelaşi timp, pentru componenta de hartă, Solmag va construi un calculator pentru potenţialul pe microgrid şi adună date la nivel global. Accesul în hartă are un cost de 890€/ lună şi 4990€/ an, în varianta MVP. La nivel european sunt peste 4 milioane de prosumatori, iar creşterea este proiectată la 1000% până în 2030. Din 2026, focusul se va muta total pe stocarea energiei în putere computaţională şi baterii.”

Echipa din cadrul start-up-ului este formată din Alex Nicoară, CEO şi fondator, Olivian Savin, doctor în energie, care este COO Solmag, George Tătaru, CBDO al companiei, Irina Damascan (CPO) şi Ana Maria Petre (CMO Solmag).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO