Business Hi-Tech

Stejara Pircan, Senior VP, eMAG România, Bulgaria, Ungaria: 2024 are o dinamică bună, cu un mix de categorii în creştere faţă de anul trecut. Anul trecut am adus peste 6.000 de companii româneşti noi pe marketplace-ul eMAG şi vedem în continuare o creştere a cererilor de listare

ZF eCommerce Summit 2024 – Ce urmează în eCommerce?

Stejara Pircan, Senior VP, eMAG România, Bulgaria, Ungaria

Stejara Pircan, Senior VP, eMAG România, Bulgaria, Ungaria

Autor: Alexandra Cepăreanu

02.04.2024, 12:49 62

Anul 2024 are o dinamică bună, cu un mix de categorii în creştere în zona de e-commerce faţă de anul trecut, a spus Stejara Pircan, Senior VP, eMAG România, Bulgaria, Ungaria. De asemenea, în 2023 s-au listat peste 6.000 de companii româneşti noi pe marketplace-ul eMAG şi în continuare este o creştere a cererilor de listare.

„Vedem într-adevăr un an 2024 cu o dinamică bună, cu un mix de categorii în creştere faţă de anul trecut, iar în zona de marketplace sunt mai multe lucruri la care ne uităm. Unul dintre ele ar fi numărul de companii noi sau de selleri pe care reuşim să îi atragem în fiecare lună alături de noi. Anul trecut am adus undeva la peste 6.000 de companii româneşti nou listate în eMAG marketplace şi vedem în continuare un interes crescut de cereri de listare. Avem mai multe canale prin care sellerii pot ajunge alături de noi. Unul dintre ele este acel info center unde practic îţi laşi datele de contact şi este primul pas în a te înscrie în emag marketplace. Deci acela ar fi primul punct în care luăm pulsul, să zic, interesului companiilor şi vedem o creştere a cererilor în ultimele luni. Ceea ce înseamnă că există fie noi antreprenori care vor să îşi deschidă un business şi încep cu emag, fie business-uri mai vechi care îşi dau seama că e important să mai fii prezent pe încă un canal nou de vânzare. Deci aş zice că lucrurile arată bine, există interes în continuare şi asta ne arată că şi valoarea pe care noi reuşim să o producem alături de sellerii existenţi este văzută şi este apreciată”, a spus a spus Stejara Pircan în cadrul conferinţei ZF eCommerce Summit 2024 – Ce urmează în eCommerce?.

 

Alte declaraţii

Ştim că există produse şi branduri care încă nu sunt prezente pe piaţa din România, iar proiectele pe care le avem în desfăşurare nu sunt doar pe diversificarea ofertelor ci şi cum să scurtăm lanţul logsitic şi să scurtăm timpul de livrare. Avem şi parteneri pe care îi aducem din Grecia şi sunt chiar în zona de beauty destul de multe branduri greceşti care s-au listat pe emag şi care vând cu toate că ele nu sunt prezente pe niciun alt magazin în România, aducem şi din Polonia şi acolo există selleri competitiv şi care vin cu o ofertă foarte bună. Însă ce e foarte important pentru noi în 2024 şi am început de anul trecut este să ne uităm cum putem totuşi să reducem acest timp de livrare. Deci da, e o livrare ok, să spunem în 3-4 zile, dar evident, orice consumator ar consumatori ar prefera next day.

Dacă ne raportăm la procente, Bulgaria şi Ungaria într-adevăr au avut creşteri double digit mai mari decât România. Asta şi pentru că noi credem că odată cu această extindere crossboarder şi cu această creştere de game de produse faţă de ceea ce oferea emag marketplace în acele ţări, am reuşit să deschidem „noi categorii” de produse sau să venim cu o ofertă mult mai variată faţă de ce exista în acel moment pentru consumatorul local. În ceea ce priveşte categoriile de produse, cred că zona de home şi fashion sunt cele mai ofertante, pentru că aici există încă foarte mult loc. Pieţele sunt foarte fragmentate şi credem noi, că un seller care investeşte în calitatea produsului, în brandul pe care vrea să-l vândă, să-l promoveze şi are grijă de el pe termen lung poate obţine beneficii. Până la urmă, să zicem, consumatorul e foarte similar în cele trei ţări.

Aş zice că dinamică bună e în zona de produse pentru casă cu valori până în 100-200 de lei, toată zona de casă şi grădină, până la aparatele precum motocoase. Revenind şi în zona de fashion – vedem că e loc între brandurile premium şi partea de jos a preţurilor, e loc să aduci branduri noi şi să aduci valoare.

Peste 60% din comenzi din zona de marketplace se livrează la lockere. Dacă ne uităm la toată gama de produse, din 20 mil. de oeferte circa 15 milioane sunt cele care au şi capacitatea de a intra în lockere. Clientul clar preferă easy box. Combinat şi cu oferta Genius, cred că şi asta vine să dea un boost suplimentar, mai ales produselor de valoare mică unde transportul gratuit e clar o valoare pentru client.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO