Business Hi-Tech

Trei dintre gigantii muzicii ataca Apple pe Internet

30.11.2004, 00:00 12

Trei dintre cele mai mari case de discuri din lume, Universal Music, Sony Music BMG si Warner Music, pun la cale realizarea un site de Internet unde sa fie disponibile pentru cumparare toate melodiile si albumele din portofoliul lor.
Aceasta miscare vizeaza in principal liderul pietei de muzica in format digital pe Internet, Apple, al carui magazin online a vandut sute de milioane de melodii de la lansarea de anul trecut. Cei trei giganti nu vor realiza un magazin propriu, ci vor colabora cu Wurld Media, companie care a realizat un sistem de distributie a melodiilor dupa modelul Napster (peer to peer).
Detalii despre preturile noului serviciu nu au fost facute publice deocamdata. Aplicatia Wurld Media, botezata Impact Peer, urmeaza sa fie lansata abia la inceputul anului viitor. "In acest moment, piata muzicii online este divizata intre magazinele de muzica pe Internet si programele ilegale care permit descarcarea gratis de melodii. Noi vom fi prima alternativa legala pentru fanii peer-to-peer", a precizat directorul executiv al companiei, Greg Kerber.
Succesul Apple in domeniul muzicii in format digital a atras in joc numeroase companii. Micrsoft, Sony, Coca Cola, MTV, sunt numai cateva nume din acest domeniu. Pana acuminsa, nici un serviciu nu a ajuns la populritatea site-ului iTunes al Apple, care are o cota de piata peste 50%. Asta probabil si datorita enormului succes al playerului iPod, care a devenit in ultimele luni produsul cel mai bine vandut al companiei americane, cu o cota de asemenea peste 50% din piata mondiala. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO