O treime din companiile din România, circa 200.000 de societăţi, folosesc în prezent semnătura electronică, dar în 2-3 ani numărul lor va creÅŸte substanÅ£ial, tendinţă susÅ£inută de nevoia de digitalizare generală a mediului de afaceri ÅŸi de reducere a costurilor, este de părere Adrian Floarea, CEO al CertSign, parte a grupului UTI. „Se vorbeÅŸte mult de digitalizare acum. Cred că RomâÂnia este pe la 8, pe o scară de la 1 la 10, la digitaÂlizarea companiilor. Dar dacă ne referim doar la relaÅ£ia cu furnizorii, partenerii, suntem pe la 3, pentru că multe comÂpanii încă folosesc multă hârtie“, a spus el la ZF Live. ÃŽn opinia lui, sistemele necesare pentru digitalizare există, dar e nevoie de o schimÂbare de mentalitate la nivelul acÅ£ioÂnaÂrilor, a managerilor ÅŸi angajaÅ£ilor, cu atât mai mult cu cât marea majoritate a orgaÂnelor de control, inclusiv ANAF ÅŸi ITM, sunt deschise ÅŸi acceptă documente elecÂtroÂnice. Costul minim pentru o companie pentru a beneficia de toate serviciile oferite de CertSign pe zona de digitalizare se ridică la 1.000 euro/lună, cel mai scump fiind serviciul de cyber security. Pentru a avea semnătură electronică, o firmă plăteÅŸte 47-50 euro pe an. „Până acum câţiva ani, firmele foloseau semnătura electronică doar în raportările către ANAF sau pentru achiziÅ£ii publice. Dar sunt multe alte zone de business unde pot folosi acest sistem, reducând mult costurile. De exemplu la contracte, facturi“.