Business Internaţional

Ar putea da „Swiftonomics“ un impuls şi economiei europene?

Ar putea da „Swiftonomics“ un impuls şi economiei...

Autor: Catalina Apostoiu

16.10.2023, 00:05 1128

♦ „Este o intersectare ciudată a emoţiei şi capitalismului“, arată David Herlihy, profesor la Northeastern University.

Turneele lui Taylor Swift nu doar zguduie stadioanele, ci şi alimentează o creştere puternică a veniturilor sectorului HoReCa. Cu concertele acesteia aşteptate să genereze cheltuieli de consum de 5 mld. dolari doar în SUA, la ce fel de efecte pozitive se poate aştepta Europa? se întreabă Euronews.

Filmul-concert al senzaţiei pop americane Taylor Swift promite să spargă recorduri, ceva obişnuit pentru aceasta în ultimii ani.

„Swiftonomics“, sau economia Taylor Swift, a adus beneficii solide economiei americane, iar cu faima vedetei necunoscând nicio graniţă, economia europeană ar putea avea parte de un impuls similar.

În America, Swift a adus câştiguri neaşteptate oraşelor alese pentru găzduirea concertelor. Poate în mod nesurprinzător, sectorul ospitalităţii a avut cel mai mult de câştigat. Acest fenomen nu a trecut neobservat de către banca centrală americană, care a notat într-un raport din mai că Philadelphia a înregistrat „cea mai bună lună pentru venituri hoteliere de la începutul pandemiei graţie în mare parte influxului de turişti veniţi pentru concertele lui Taylor Swift“.

Firma de cercetare de piaţă QuestionPro a găsit că turneul Eras Tour poate genera 5 miliarde de dolari sub formă de cheltuieli de consum doar în SUA.

„Este o intersectare ciudată a emoţiei şi capitalismului“, arată David Herlihy, profesor la Northeastern University.

Deşi lui Swift i-a luat mai mult timp să aibă succes în Europa, mai ales în Franţa, Italia şi Spania, artista pop şi-a planificat de acum 48 de date pentru concerte pe vechiul continent.

Viteza cu care biletele pentru Eras Tour s-au epuizat pe stadioanele din întreaga Europă dovedeşte faptul că Swift a cucerit piaţa europeană.

OTA Insight, o firmă specializată în data intelligence pentru sectorul ospitalităţii, a anticipat deja că oraşele europene vor beneficia probabil de câştiguri similare cu cele din oraşele americane.

De exemplu, cererea înregistrată de hotelurile din Stockholm în datele în care au loc concertele lui Swift este deja previzionată să înregistreze o creştere dramatică.

„Unele destinaţii consemnează deja o cerere ridicată, iar preţurile cresc deopotrivă“, deşi concertele sunt programate a avea loc de-abia peste aproape un an, potrivit OTA Insight.

Deşi impactul economic al lui Taylor Swift este greu de ignorat, aceasta nu este singura senzaţie pop care aduce cu sine beneficii financiare oriunde merge. Un al fenomen pop, BeyoncÈ, a avut un efect comparabil cu turneul Renaissance.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO