Business Internaţional

Bacardi se extinde in sectorul de vodca

22.06.2004, 00:00 19



Bacardi a anuntat la sfarsitul saptamanii trecute un acord de preluare a marcii de vodca Grey Goose pentru o suma neprecizata, estimata la 2 miliarde de dolari, relateaza Financial Times.



Grey Goose reprezinta o recenta poveste de succes din industria bauturilor. Patronata de Sidney Frank Importing, o companie independenta din SUA, Grey Goose a infirmat parerile potrivit carora numai gigantii multinationali au know-how -ul si resursele necesare producerii unor marci premium de succes.



Se crede ca Diageo, cel mai mare producator de bauturi alcoolice, a incercat sa intervina in negocierile celor doua parti, dar fara succes.



Acordul va permite companiei Bacardi sa umple golul din portofoliul de marcilor de bauturi care variaza de la romul Bacardi la ginul Bombay Sapphire. Cu marcile de vodca Eristoff si TA1ri firma nu a avut succesul obtinut de Grey Goose.



Distilata si imbuteliata in Cognac, Franta, Grey Goose se vinde in principal in SUA la 27-28 de dolari sticla, fiind o "marca super-premium".



Profitul net al companiei Bacardi a scazut cu 21% in ultimul an fiscal, in mare parte datorita declinului marcilor de "cocktail ambalat" precum Baccardi Breezer dar si al reducerii stocurilor din SUA si Mexic. Vanzarile au crescut cu 7%, la un nivel record de 3,3 miliarde de dolari, fiind insa ajutate de o putere mai mica a dolarului.



Javier FerrA!n, presedintele si directorul executiv al Baccardi, a declarat ca Grey Goose s-a aflat in topul listei de achizitii, in special din cauza independentei acestei marci. "Am dorit sa cumparam o marca fara alte codase atasate acesteia".t



Planurile pe termen lung ale companiei includ si lansarea Grey Goose in mai multe tari, desi piata pentru vodca super-premium nu este dezvoltata in afara SUA.



Sidney Frank, presedinte si director executiv al Sydney Frank Importing, a declarat ca "nu se pot evita sentimentele contradictorii cu privire la vanzarea unui astfel de produs" dar a adaugat faptul ca "oamenii de la Bacardi inteleg beneficiile dezvotarii marcii iar aceasta va asigura exploatarea intregului potential al Grey Goose".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO