Business Internaţional

Business Magazin. Cine este Matei Schwartz, un strateg român, care a făcut parte din echipa care a lansat la nivel mondial două medicamentele vedere, Mounjaro si Zepbound

Matei Schwartz, expert în design thinking şi director de strategie la FCB Health New York, parte a IPG Health Company: „Problema pe pieţele emergente este că nefiind standarde deja formate, cei mai vocali pot crea standarde şi acestea pot fi greşite. Aş vrea să înţelegem la nivel de top management şi educaţional cu ce se mănâncă o metodologie, ca să putem să recunoaştem ce facem şi astfel să ne putem dezvolta. Dacă nu învăţăm, creăm standarde greşite la care alţii se raportează şi scade nivelul. România are avantaje enorme geopolitice şi are mult talent.”

Autor: Business Magazin

24.03.2024, 14:46 66

În contextul vieţii agitate, cu obezitatea în creştere, chiar şi în rândul copiilor, firmele din industria farmaceutică pun pe piaţă medicamente care să răspundă cererii. Compania americană Eli Lilly a dezvoltat Zepbound, un medicament antiobezitate, şi Mounjaro, pentru diabet, iar un strateg român, Matei Schwartz, a făcut parte din echipa de lansare la nivel global. Ce implică o strategie prin care ajunge un medicament pe piaţă?

„Mounjaro şi Zepbound, unul prescris pentru diabet, celălalt pentru obezitate, au fost considerate anul trecut cele mai bune lansări din industria farmaceutică. (...) Bugetele de lansare in SUA pentru astfel de produse ajung si la sute de milioane de dolari”, a spus Matei Schwartz, expert în design thinking şi director de strategie la FCB Health New York, parte a IPG Health Company, cea mai mare reţea globală de marketing pentru sănătate.

El a fost prezent în cadrul emisiunii ZF Live. IPG Health Company lucrează cu majoritatea dintre cele mai mari 20 de companii farmaceutice din lume. Astfel, tânărul român a ajuns să facă parte din echipa de lansare a Zepbound, medicamentul antiobezitate dezvoltat de Eli Lilly, care a fost aprobat în noiembrie 2023 de Food and Drug Administration (FDA), cea mai dură autoritate de reglementare din lume. Acesta este primul produs american antiobezitate care concurează cu cel pus pe piaţă de la Novo Nordisk. „Eli Lilly are o moleculă patentată, la fel cum Novo Nordisk are molecula sa originală. Sunt aceleaşi mecanisme de acţiune.

Clasa aceasta, GLP-1 agonists, este o clasă în care mecanismele de acţiune sunt la fel. Cele patru branduri de medicamente, dintre care două ale Novo Nordisk şi două ale Eli Lilly, au aceleaşi mecanisme de acţiune şi mai urmează să apară şi altele”, a menţionat Matei Schwartz. Aceste medicamente controlează nivelul de glucoză, adică de zahăr, din sânge, pentru că cei care suferă de obezitate au tendinţa să mănânce, din cauza nivelului crescut de zahăr care le dă senzaţia de foame. „Ele modelează nivelul de glucoză şi, pur şi simplu, nu ne mai e foame.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO