Business Internaţional

Business Magazin. Cum încearcă Ras Al Khaimah, din Emiratele Arabe Unite, să-şi facă loc pe piaţa turismului global şi să facă concurenţă Dubaiului

Autor: Andra Stroe

12.02.2023, 14:30 341

Încă prea puţin popular în comparaţie cu Abu Dhabi, cel mai mare dinTRE cele şapte Emirate Arabe Unite, şi futuristicul Dubai, Ras al Khaimah se înscrie însă în cursa pentru atragerea turiştilor de pe tot globul. Care sunt atracţiile pe care mizează? Răspunsul ni-l oferă reprezentanţii Autorităţii de Dezvoltare Turistică a Emiratului.

„Ras Al Khaimah este una dintre primele destinaţii din regiune care a revenit la nivelurile de vizitatori pre-Covid. Am primit 728.769 de vizitatori între ianuarie şi august 2022, o creştere totală de Ă12,8% faţă de aceeasi perioada din 2021 şi o revenire la cifrele pre-pandemie din 2019”, spune Iyad Rasbey, director executiv, Destination Tourism Development & MICE, Autoritatea de Dezvoltare Turistică a Emiratului Ras Al Khaimah. Potrivit lui, în prima jumătate a anului 2022, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, numărul de vizitatori români în Ras Al Khaimah a crescut cu 182%.

Pe partea hotelieră, emiratul are în prezent 50 de proprietăţi care se întind în staţiuni pe malul mării, în oraş şi la munte, şi care răspund nevoilor şi bugetului unei game largi de călători. Însumat, Ras Al Khaimah dispune de peste 8.000 de camere disponibile şi 4.617 camere în pregătire, printre care mărci globale precum Waldorf Astoria, Hilton, Rixos, Rotana şi Ritz-Carlton, dar şi cel mai mare Hampton by Hilton din lume, cu peste 500 camere. „Recent deschise sunt hotelurile Radisson Resort Marjan Island, InterContinental Mina Al Arab şi Mövenpick Resort Al Marjan.”

Vizitatorii pasionaţi de aventură optează în schimb pentru experienţe de glamping la Longbeach Campground, „un loc ce îmbină spiritul tradiţional de camping cu facilităţi de lux şi activităţi captivante – creând o experienţă autentică de glamping”.

Printre atracţiile de care turiştii se pot bucura în emirat, Iyad Rasbey aminteşte de plajele curate, mangrovele luxuriante şi dunele din deşert, dar şi de o paletă largă de aventuri oferite de Jebel Jais, cel mai înalt vârf muntos din Emiratele Arabe Unite.  El recomandă un minimum de patru zile pentru a explora ceea ce emiratul are de oferit, „dar vizitatorii vor găsi multe activităţi tentante de făcut şi în cadrul unui sejur de o săptămână sau mai mult”, şapte zile fiind şi durata medie aleasă de turiştii români.

Ca parte a planificării de dezvoltare, Iyad Rasbey spune că vor lucra cu branduri hoteliere orientate spre sustenabilitate, „cum ar fi Marriott, Anantara, Conrad şi Sofitel”. De asemenea, planurile de investiţii includ şi diversificarea portofoliului cu cazări durabile pe Jebel Jais, inclusiv un concept de hotel pop-up bazat pe principii eco, care va fi lansat la sfârşitul acestui an, şi Saij, „un Mantis Collection Mountain Lodge care va oferi o experienţă pură de refugiu montan cu ghid pentru drumeţii, activităţi şi experienţe creative”.

 

La baza strategiei de dezvoltare se află însă în primul rând „investiţia continuă în consolidarea conectivităţii”. Astfel, autorităţile încheie în mod constant noi parteneriate strategice cu companiile aeriene pentru a face emiratul mai accesibil pieţelor-cheie. „Am anunţat recent noi rute de zboruri charter directe din destinaţii cheie din Europa şi parteneriatul cu Gulf Air pentru a ne creşte gradul de conectivitate. De asemenea, ne pregătim să primim primele nave de croazieră în Ras Al Khaimah, odată cu dezvoltarea unui terminal dedicat, care anticipăm că va suporta 10.000 de pasageri în următorii câţiva ani.” Astfel, până în 2030 ambiţiile autorităţilor sunt de a atrage 3 milioane de vizitatori pe an.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO