Business Internaţional

Cocktail Bacardi cu profit si lichiditati

17.06.2004, 00:00 20



Profitul net al companiei Bacardi a scazut cu 21% in ultimul an fiscal, in conditiile de reducere a stocurilor din SUA si Mexic si descrestere a vanzarilor la produsul Bacardi Breezer, cocktailul la sticla.



Ruben Rodriguez, presedintele distilatorului privat, a declarat totusi ca declinul profitului nu va infuenta planurile cu privire la o oferta publica initiala, informeaza Financial Times.



"Nu ma intereseaza parerile analistilor in aceasta chestiune", a afirmat acesta, fiind convins ca lichiditatile au o relevanta mai mare. Fluxul de numerar a crescut cu 18% la un nivel de 504 milioane de dolari, partial prin vanzare de active.



Consiliul companiei din Bermuda, celebra pentru romul Bacardi, si-a asigurat recent controlul emiterii de actiuni, fara a avea nevoie de aprobarile familiilor proprietare ale afacerii.



Declinul profitului net acum la un nivel de 331 milioane de dolari reflecta unele aspecte negative cum ar fi cheltuielile de restructurare si reducerea stocurilor, cresterea cheltuielilor publicitare si a impozitelor. Bacardi a beneficiat de un castig din vanzarea a doua marci mai putin importante.



Sandy Soames, analist al firmei Cazenove din Londra a afirmat: "Generarea de lichiditati a ramas puternica". Vanzarile au crecut cu 7%, la un nivel de 3,3 miliarde de dolari, fiind insa puternic influentate de un dolar mai slab.



Cocktailurile la sticla Bacardi au avut succes in trecut dar aceasta categorie a cunoscut un declin al vanzarilor in ultimele luni.



La o rata de schimb constanta, vanzarile de coktail la sticla au scazut cu 13%, in timp ce Breezer a scazut cu 17%. Totusi, in SUA, produsul Bacardi Silver, pus in vanzare in parteneriat cu Anheuser-Busch, a cunoscut o crestere de 7% a vanzarilor.



Vanzarile de rom Bacardi la o rata de schimb constanta au scazut cu 3% dupa decizia companiei de a reduce stocurile din SUA si Mexic, unde piata s-a dovedit foarte dura.



Profiturile inainte de impozitare au scazut cu 13%, atingand un nivel de 412 milioande de dolari. Soames a afirmat ca datele reflecta intetirea competitiei din sectorul de rom si whisky, precum si comprimarea categoriei de cocktailuri ambalate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO