Business Internaţional

De cine trebuie apărată măreaţa industrie auto americană? De BYD, care atacă piaţa cu maşini plutitoare şi care sar

De cine trebuie apărată măreaţa industrie auto...

Autor: Catalina Apostoiu

27.05.2024, 00:05 12340

Cu exporturile de maşini electrice chinezeşti blocate cu tarife de 100% de SUA, BYD contraatacă pe piaţa globală cu o maşină EV cu un preţ de pornire de nici 10.000 de dolari. Însă compania din China, care îşi clădeşte o fabrică în Ungaria unde va construi în interiorul UE maşini europene, are şi branduri electrice mult mai scumpe, cu dotări de top şi inovatoare. Iar designerii pe care i-a angajat sunt de top de la branduri de lux occidentale.

Gigantul auto chinezesc a luat faţa Tesla pe piaţa maşinilor electrice în ultimul trimestru al anului trecut, după ce a vândut 526.000 de maşini electrice, cu 20.000 mai multe decât Tesla. Pe primul trimestru, Tesla a vândut aproape 387.000 de maşini, în timp ce BYD a comercializat doar 300.000.

Totuşi, e important de comparat ce fel de schimbare aduc datele în termeni anuali. Cifra Tesla pe T1 reprezintă o creştere de 8,5% faţă de T1, 2023, în timp ce cele 300.000 de unităţi ale BYD înseamnă o creştere de 13% în termeni anuali.

Pentru Tesla, este pentru prima dată când datele pe T1 arată o scădere în termeni anuali.

De ce este BYD atât de periculos pentru piaţa auto americană? Analizând datele privind vânzările pe T1, din cele 300.000 de maşini vândute de compania chineză, brandul BYD a fost responsabil pentru 287.000, în timp ce sub-brandurile BYD au reprezentat restul.

Din rândul ultimelor, Yangwang a vândut 1.000 de unităţi. Brandul promite să fie mai mult de o încercare a BYD de a cuceri piaţa maşinilor electrice de lux, potrivit hold.hu.

După o analiză mai detaliată va reieşi clar de ce constructorii auto americani vor fi fericiţi că nu vor fi nevoiţi să concureze cu Yangwang în SUA.

Până acum, marca a lansat două modele, fiecare dintre ele impresionând publicul.

Primul model a fost Yangwang U8, un SUV de lux lansat în aprilie 2023 cu un preţ de pornire de 150.000 de dolari. Această maşină merită cu adevărat eticheta de lux. Interiorul, impresionant şi prin dotarea tehnologică, este acoperit cu piele premium, metal şi lemn, iar scaunele din faţă, pe lângă faptul că sunt încălzite, fac şi masaj.

Maşina se bazează pe platforma electrică E4: cele patru roţi au fost echipate cu patru motoare electrice, adică fiecare roată a primit un motor separat, care poate fi controlat separat şi performanţa sa ajustată la condiţii. Împreună, produc 1.200 de cai putere datorită cărora această maşină de aproape 3,5 tone atinge 100 km/h în 3,6 secunde.

Însă cireaşa de pe tort este capacitatea sa de a pluti. Maşina poate petrece 30 de minute la suprafaţa apei şi poate circula prin apă cu o viteză maximă de 3 km/h folosind roţile.

Al doilea model al Yangwang este o maşină sport de lux, Yangwang, U9. Maşina a fost lansată în februarie 2024 cu un preţ de pornire de aproximativ 230.000 de dolari.

Şi acest model se bazează pe platforma E4 şi fiecare roată este antrenată de un motor electric. Pe lângă faptul că poate circula cu 3 roţi chiar dacă o roată este pierdută, aceasta poate sări de pe sol. Lovind roţile împreună, U9 poate face un mic salt.

Fiecare model este creaţia designerului auto german Wolfgang Egger, care a lucrat anterior ca designer-şef al brandurilor de lux Alfa Romeo, Audi şi Lamborghini, iar în 2017 a devenit designer-şef al BYD.

Astfel, văzând că BYD poate crea lucruri extraordinare nu doar în categoria de mijloc, ci şi în cea de lux, este de înţeles de ce constructorii auto americani pot răsufla uşuraţi că tarifele împotriva maşinilor chineze au fost majorate.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24