Business Internaţional

Discount-urile au determinat o crestere a profitului pentru Carrefour

05.03.2004, 00:00 16



Carrefour SA, cel mai mare operator de retail din Europa, a anuntat ca profitul a crescut cu 19% anul trecut datorita politicii de disconturi practicata de companie, informeaza Bloomberg. Totodata, deschiderea de noi magazine au atras clientii din Spania si Italia, astfel incat compania franceza a putut sa recupereze costurile de distributie si de finantare.



Profitul net a atins un nivel de 1,63 mld. euro comparativ cu valoarea de 1,37 mld. euro inregistrata in 2002, potrivit unui comunicat transmis de Carrefour.



Daniel Bernard, presedintele companiei, a redus preturile la o gama variata de produse, de la laptop-uri si pana la ulei de masline, si a deschis noi magazine pentru a lua clientii de la companii rivale, precum Auchan SA. Desi masurile respective au stat la baza cresterii din Spania si Italia, vanzarile din Franta, insa, au stagnat.



"Carrefour trebuie sa arate ca are mijloacele de a obtine o cota de piata majoritara in Franta in prima jumatate a anului curent", potrivit lui Guy Francheteau, analist la Fideuram Wargny.



Compania a mai anuntat ca intentioneaza sa creasca nivelul vanzarilor globale cu 6% in 2004, excluzand impactul fluctuatiilor cursului valutar, si sa imbunatateasca valoarea profitului pe actiune cu cel putin 10%. Actiunile Carrefour au castigat 23% pe parcursul anului trecut, urcand valoarea companiei la 31 mld. euro.



Vanzarile globale au crescut cu 4,2%, pana la 21,8 mld. euro in trimestrul al patrulea, determinand un avans pe tot anul trecut de 6%. La nivel mondial, Carrefour a deschiz 920 magazine anul trecut, urcand numarul total la 10.385 magazine. In Romania Carrefour este prezent cu trei magazine, in Bucuresti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO