Business Internaţional

Exportatorii fac lucruri neobişnuite pentru a atenua criza de containere

Exportatorii fac lucruri neobişnuite pentru a atenua...

Autor: Bogdan Cojocaru

11.03.2021, 00:05 652

♦ Coreea de Sud a pus în circulaţie nouă nave suplimentare pe ruta Trans-Pacific pentru a ajuta producătorii locali ♦ Compania naţională de căi ferate a Indiei a transportat gratuit containere goale din depozite interioare în porturile maritime.

Unii dintre cei mai mari exportatori din Asia acţionează pentru a atenua criza de containere de transport pe mare care pune în pericol comerţul internaţional, scrie Bloomberg.

Compania naţională de căi ferate a Indiei a transportat gratuit containere goale din depozite inte­rioare, cum ar fi cele din Delhi, în porturile mari­time. Coreea de Sud a pus în circulaţie nouă nave suplimentare pe ruta Trans-Pacific pentru a ajuta pro­ducătorii locali, în timp ce constructorul naval din China Cosco Shipping Heavy In­dustry, controlat de stat, a modificat cel puţin un transportator de hârtie şi celuloză nou construit pentru a putea transporta containerele.

Companiile de stat şi guvernele lucrează rapid pentru a atenua perturbările de pe partea de ofertă a comerţului global care riscă să provoace pierderea unor afaceri, deşi porturile congestionate, cum ar fi Los Angeles, produc întârzieri la import, iar costurile de transport rămân ridicate. Economiile asiatice rămân profund dependente de exporturile către Europa şi America de Nord pentru a umple cuferele guvernelor. „Statul are un rol mult mai mare în cadrul transportului maritim în Asia, cu participaţii la numeroase linii de transport maritim, şan­tiere navale şi ter­minale“, a declarat Simon Heaney, mana­ger la Drewry Shipping Consultants Ltd. „Această influenţă este mult mai puţin răspândită în alte părţi din lumea.“

Indian Railways discută dacă actuala sa reducere de preţ de 25% pentru mutarea containerelor goale de-a lungul unor rute trebuie extinsă dincolo de luna martie.

Transportatorul a oferit servicii gratuite cel puţin de două ori anul trecut şi nu a exclus renunţarea din nou la toate taxele.

Dar chiar şi ţările mai puţin dependente de exporturi decât China sau Coreea de Sud caută modalităţi de a debloca arterele comerciale globale.

UTLC Eurasian Rail Alliance a redus tarifele în aprilie anul trecut pentru transportul containerelor goale prin legătura sa Europa-China. Compania formată de căile ferate de stat din Rusia, Kazahstan şi Belarus a spus că acest lucru ar ajuta la „evitarea penuriei de containere pentru încărcare în China“.