Business Internaţional

Hyundai Motor a inceput sa prinda viteza

12.08.2003, 00:00 13



Hyundai Motor, principalul constructor auto sud-coreean, a anuntat, ieri, un salt de 86% al profitului din trimestrul al doilea, datorat cresterii exporturilor de automobile si vehicule utilitare in SUA si Europa.



Grupul, detinut in proportie de 10% de DaimlerChrysler, a obtinut un profit net de 570,4 miliarde de woni (483 milioane de dolari) in perioada aprilie-iunie, fata de cel de 259 milioane $, consemnat in urma cu un an. Cifra sa de afaceri s-a ridicat la 5,5 mld. $ fiind superioara cu 6% celei din trimestrul al doilea al exercitiului precedent.



Rezultatele s-au situat peste estimarile specialistilor care au preconizat un profit net de 384 milioane $. #leadend#



Analistii estimeaza o crestere a profitului si pe semestrul al doilea ce va fi sustinuta de accelerarea ritmului de dezvoltare al economiei sud-europene.



In timp ce vanzarile din Coreea de Sud au scazut cu 11%, la 342.914 vehicule, drept consecinta a recesiunii care a lovit tara pentru prima oara in ultimii cinci ani, vanzarile pe piata externa au urcat cu 30%, la 627.728 unitati.



Exporturile au fost spectaculoase gratie cresterii vanzarilor de automobile cu valoare adaugata semnificativa, precum berlina XG si vehiculul 4X4 Santa Fe, ceea ce a permis compensarea stagnarii cererii pe piata locala, a explicat Jake Jang, purtator de cuvant al Hyundai.



Exporturile reprezinta circa 60% din productia si profiturile anuale ale Hyundai. Constructorul detine o cota de 42% din piata auto sud-coreeana, in fata Kia Motors, companie aflata pe pozitia a doua cu o cota de piata de 27%.



Actiunile Hyundai Motor au inregistrat anul acesta o crestere de 17,5%, fata de o medie de12,2% pe ansamblul bursei coreene.



Greva de aproape sapte saptamani a salariatilor Hyundai Motor, care a costat constructorul auto sud-coreean 1,2 miliarde de dolari reprezentand productie nerealizata, s-a incheiat la 6 august si nu risca sa afecteze profiturile anuale, insa analistii sunt ingrijorati de acordul referitor la majorarea salariilor cu 8,6% incheiat de conducerea Hyundai cu sindicatele.



Ingrijorarile privind sustenabilitatea acestei cresteri salariale pe termen lung, la care se adauga si impactul negativ asupra exporturilor exercitat de aprecierea monedei coreene fata de dolarul american, atenueaza intr-o oarecare masura entuziasmul investitorilor.



"Nu ne asteptam inca la o relansare a cererii pe piata locala, dar daca exporturile se comporta la fel de bine ca si anul trecut, nu va mai aparea necesara o reducere a actiunilor Hyundai," a declarat Chung Doo-sun managerul de portofoliu la CJI Trust Management.



In cel de-al doilea trimestru al anului precedent, compania a trecut pe costuri un provizion de 169 milioane $, necesar alinierii la reglementarile europene din domeniul mediului, fapt care a afectat evolutia actiunilor Hyundai pe bursa.



 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO