Business Internaţional

Mai multe sucuri de fructe pentru estul Europei

18.02.2003, 00:00 25

Hortex, producator de sucuri de fructe din Polonia intentioneaza sa isi sporeasca prezenta pe pietele din estul Europei cu marci de sucuri si produse congelate, incercand sa-si amelioreze profitabilitatea in anul fiscal urmator.
Conform declaratiilor presedintelui companiei, Tomasz Kurpisz, urmatoarea etapa o reprezinta demararea operatiunilor in sud-estul Europei. "Dorim sa intram pe aceste piete si sa devenim un jucator regional in aceasta zona geografica". Produsele Hortex sunt prezente deja in Rusia, Ucraina si in statele baltice, iar optiunea comapniei poloneze de a se extinde spre sud este stimulata in principal de usurinta cu care se poate intra pe aceste piete, comparativ cu situatia din vestul continentului.
"Nu neglijam oportunitatile de dezvoltare in Europa vestica, insa acolo exista o bariera de intrare pentru produsele de marca, cum sunt ale noastre", spune Kurpisz. "Acolo trebuie construita cu atentie imaginea marcii, ceea ce este extrem de scump".
Pentru planurile de extindere, Hortex a primit o linie de credit de circa 12 milioane euro de la Bank of America Equity Partners Europe, care detine 92% din companie. Pentru primele manevre, care fac parte dintr-un program mai amplu de restructurare, se estimeaza ca vor creste vanzarile cu 54,8%, la 120,8 milioane euro pentru anul fiscal urmator.
Planurile complete ale lui Hortex de a-si relansa brandurile in statele post-comuniste sunt inca in faza de proiect, spune Kurpisz. "Acum ne concentram pe finalizarea planurilor pentru urmatorul an. Avem planuri de marketing foarte ambitioase. Vom aloca 10% din profituri activitatilor de marketing, deoarece in ultimii trei ani nu ne-am concentrat pe aceasta arie. Acum este de importanta majora sa ne revitalizam brandul."
Seful de la Hortex a explicat ca deceniile de management ineficient poarta vina problemelor actuale cu care se confrunta compania, care a ratat perioada de boom economic din anii 1990. "Cand reformele economice au inceput sa se faca simtite pe piata, la inceputul anilor 1990, compania era total nepregatita sa le faca fata".
Restructurarile necesare au redus dimensiunea companiei poloneze la doar trei fabrici si circa 1.200 de angajati, fata de opt fabrici in care munceau 5.000 de angajati in 1999. Acum sfera de productie include doar sucuri de fructe si produse alimentare congelate, renuntandu-se la unele produse, printre care si la echipamente de vanatoare.
Kurpisz este de parere ca mediul economic defavorabil al Poloniei a ajutat Hortex in operatiunile sale de restructurare, impunand un regim sever de reducere al costurilor.
In vreme ce piata interna, din Polonia, ramane prioritatea conducerii de la Hortex, Kurpisz crede ca extinderea pe pietele din sud-estul Europei va permite companiei sale sa-si creasca volumul operatiunilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels