McDonald`s vrea să-şi recâştige clienţii şi schimbă strategia de creştere a păsărilor din fermele furnizoare de ouă, după ce un jurnalist a scos la iveală modul în care ele erau crescute, înghesuite în cuşti şi maltrate de către îngrijitori. De asemenea, dezvăluirile au mai arătat faptul că grupul injecta puii cu antibiotice pentru a-i face să crească mai repede. Ulterior, gigantul fast-food a recunoscut acuzaţiile şi a promis că va lua măsuri în acest sens.
CEO-ul companiei, Steve Easterbrook, nu pare să fie omul sloganurilor. Este mai degrabă un tehnocrat raţional decât un şef de temut, scrie publicaţia Fortune, care mai adaugă că acesta are două principii pe baza cărora face angajări: „Întâi faptele, apoi vorbele” şi „Progresul peste perfecţiune”, sugerând că dincolo de aparenţe, ţinteşte lucrurile concrete.
Eastebrook, 49 de ani, este CEO-ul McDonald`s încă din martie 2015 şi a aplicat în mod cert primul dintre motto-urile sale. Într-un an şi jumătate de când se află la cârma companiei, a început să reducă cheltuielile şi a decis să mute sediul central al McDonald`s de la periferie înapoi în Chicago.
Mult mai important, el a lansat pe piaţa din SUA meniul „All Day Breakfast”, eliminând siropul de porumb bogat în fructoză din aluatul pentru chifle. De asemenea, Easterbrook a pus stop metodei de injectare a puilor cu antibiotice pentru ca aceştia să crească mai repede şi a lansat un plan pe zece ani pentru a elibera păsările ţinute în cuştile în care făceau ouă, de mult timp până în prezent.
Aceste două măsuri nu sunt utile doar grupului McDonald`s pentru care puii şi ouăle reprezintă 50% din ingrendientele necesare pentru realizarea meniurilor pentru restaurante, ci şi pentru întreaga industrie americană.
Au existat multe bariere pentru realizarea meniului „All Day Breakfast”, dar şi mai multe pentru a face posibilă mutarea păsărilor din cuştile înghesuite.
McDonald`s cumpăra deja două miliarde de ouă pe an şi va trebui să suplimenteze acest număr, imediat după ce un val de gripă aviară a doborât 11% dintre păsările furnizoare de ouă din ţară. După toate aceste evenimente, McDonald`s a riscat să îşi piardă clienţii pe termen lung.
„A fost o vreme în care industria mâncării era privită ca fiind sigură şi prin urmare mai bună”, a declarat analistul David Palmer. „Balanţa a început să se încline încet – încet spre cealaltă extremă”.
Tot în aceeaşi direcţie s-a îndreptat şi grupul McDonald`s. Acum, decizia gigantului de a lua măsuri asupra condiţiilor în care vor fi ţinute păsările furnizoare de materie primă pentru meniuri a pornit o adevărată agitaţie în întreaga industie.
Peste 200 de companii au luat aceeaşi decizie în ceea ce priveşte businessul lor. Una dintre vocile din această piaţă a declarat că atunci când McDonald`s face o mişcare, toţi jucătorii execută aceiaşi paşi. „Bunăstarea nu mai înseamnă caloriile, sarea şi carbohidraţii, ci cunoaşterea provenienţei alimentelor, de unde vine mâncare”, a spus Darren Tristano de la Technomic Inc.
În prezent, doar 13 milioane de ouă din totalul de două miliarde aflate în prezent în stocurile companiei sunt produse în ferme unde păsările sunt crescute în condiţii propice, iar în următoarea perioadă este aşteptată suplimentarea rezervelor; lucru pe care CEO-ul grupului îl consideră un pas important spre recâştigarea terenului pierdut până acum.