Business Internaţional

McDonald''''s si-a dezvoltat gustul pentru cafea

19.10.2005, 21:32 43

Lantul de fast food se foloseste de conceptul McCafe pentru a revigora afacerea cu restaurante si pentru a castiga un segment mai mare de consumatori, scrie Financial Times.

La Muzeul Aerian si Spatial de langa aeroportul Dulles se serveste cappuccino cu espresso dublu. O expozitie din apropiere dezvaluie o colectie de briose cu afine si pungi pline cu cafea Guatemalan Antigua.

Pana acum totul este normal pentru o cafenea. Cu exceptia faptului ca aceasta este un McCafe, una dintre cele cinci unitati experimentale din Statele Unite detinute de lantul McDonald''''s.

"Cu siguranta, oameniii sunt surprinsi", a declarat un vanzator. Oricat de ciudata ar parea ideea unei cafenele stil Starbucks pentru o companie care vinde cartofi prajiti si burgeri, conceptul McCafe este pe piata din 1993, cand a fost introdus in Australia de Charlie Bell, fostul director executiv al McDonald''''s.

S-a dezvoltat in Asia si in Orientul Mijlociu, unde sunt peste 300 de asemenea cafenele, in America Latina (peste 110), in Europa (aproape 140) si a ajuns recent in America de Nord. Formula este simpla: "o specialitate deosebita de cafea servita intr-un spatiu relaxant la un pret accesibil", conform reprezentantilor McDonald''''s.

Interiorul McCafe este diferit de cel standard din restaurantele grupului.

La cafeneaua din apropierea muzeului de la Dulles, tavanul este plin de spoturi care lumineaza mesele de designer accesorizate cu vaze cu garoafe proaspete.

In Australia s-a observat ca un restaurant McDonald''''s la care s-a atasat un McCafe- formula tipica genereaza cu 15% mai mult la cifra de afaceri decat unul standard.

La nivel global, conceptul McCafe face parte din campania de repozitionare a brandului pentru a atrage un segment mai mare de consumatori, inclusiv clientii restaurantelor scumpe.

Aceasta reprezinta o parte cheie din planul McDonald''''s, lansat cu doi ani in urma, pentru a revigora vanzarile care au suferit din cauza cresterii interesului pentru mancare sanatoasa.

Din 2003, McDonald''''s s-a concentrat asupra introducerii de noi produse. Efortul a dat rezultate pana acum. In luna septembrie, vanzarile din restaurantele mai vechi de 13 luni au crescut cu 2,7% in Statele Unite si cu 6,6% in Europa.

Anul viitor, compania va face investitii de 1,8 miliarde de dolari (1,5 miliarde de euro), cu 100 de milioane de dolari (83 de milioane de euro) mai mult decat anul trecut, pentru deschiderea a 850 de restaurante si pentru revigorarea imaginii, conform directorului financiar Matthew Paull.

O data cu McCafe, ideea pare sa combine pozitia deja puternica a grupului pe piata cafenelelor cu strategia de revigorare a imaginii.

"McCafe nu este un concept nou, dar este revitalizat in toata lumea", spune Jeff Stratton, directorul restaurantelor McDonald''''s. "Se incadreaza foarte bine in planul nostru de revitalizare, este strategic si prinde foarte bine la consumatori", a continuat acesta.

Foarte multe restaurante, si nu neaparat cele care au atasate un McCafe, au zone decorate cu spoturi, canapele de designer, zone high tech si televizoare plate.

Pana la sfarsitul acestui an, McDonald''''s va reamenaja aproape 4.500 de restaurante, adica 15% din total. Anul viitor 2.000 din toata lumea vor fi supuse la acelasi tratament.

Ralph Alvarez, presedintele McDonald''''s America de Nord, crede ca "este cazul sa gandim ca un retailer. Extindem definitia spatiului in care operam".

In Statele Unite, asa-numitele "redecorari" pot spori vanzarile unui restaurant in medie cu 500.000 de dolari (416.000 de euro) anual. Initiativa este importanta in mod special in Europa, unde McDonald''''s se confrunta cu o competitie acerba din partea supermarketurilor si a magazinelor universale. Redecorarea pe continentul european este supravegheata de European Design Studio, care are sediul la Paris.

Grupul nu a precizat daca va exinde conceptul McCafe in Statele Unite. Dar planuieste sa deschida 100 de noi unitati pana la sfarsitul anului, in special in Germania, unde exista deja 30 de McCafe "pilot", in Rusia, Italia, precum si in Australia, Noua Zeelanda, Brazilia si Argentina.

Glen Steeves, directorul operational al McDonald''''s Europa, spune ca aceste cafenele au rezultate bune in zonele centrale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO