Business Internaţional

Opel şi Peugeot-Citroën se gândesc să fuzioneze

Opel şi Peugeot-Citroën se gândesc să fuzioneze

Presată de pierderi şi de scăderea vânzărilor, Peugeot a şocat Franţa anunţând că va renunţa la 8.000 de salariaţi şi că va închide uzina istorică Aulnay de lângă Paris. AFP/Mediafax Foto

Autor: Ioana Nita

16.10.2012, 00:02 997

Discuţiile dintre producătorul auto german Opel, deţinut de grupul american General Motors (GM), şi francezii de la PSA Peugeot-Citroën s-ar putea concretiza în una dintre cele mai mari fuziuni ale ultimelor două decenii din industria auto europeană. Fuziunea ar putea lua forma unei companii deţinute în mod egal de GM şi PSA, însă încă există reţineri din partea Peugeot, care deţine 25,3% din grupul francez şi controlează 37,9% din drepturile de vot ale companiei, scrie presa franceză.

Cele două companii încearcă să identifice do­me­niile specifice industriei auto în care şi-ar putea uni for­ţele şi ar consolida actuala alianţă a acestora, for­mată în martie, notează Wall Street Journal. GM este al doilea mare acţionar al Peugeot, după familia fon­datoare.

Opel analizează ce variante există pentru ca producătorii auto să lucreze împreună pentru a reduce riscul şi tăierile de cheltuieli şi a urma oportunităţi de creştere de care nu ar putea beneficia individual. Cele două companii ar putea colabora la tehnologiile pentru maşinile de dimensiuni reduse, inclusiv la îm­bu­nătăţirea motoarelor şi la dezvoltarea auto­mo­bilelor, spun surse apropiate situaţiei. Peugeot cola­borează deja cu Opel pentru achiziţia componentelor auto de la furnizori.

Steve Girsky, vicepreşedintele GM, a afirmat că ia în considerare orice opţiune care ar putea ajuta la creşterea profiturilor Opel. Nicio activitate realizată în parteneriat nu ar presupune ca Opel sau Peugeot să nu colaboreze şi cu alţi producători auto în diferite domenii, de la dezvoltarea unor tehnologii noi la fabricarea de acumulatori pentru maşinile electrice.

Crearea unei noi companii ar putea fi însoţită de o injecţie de numerar din partea GM, gigantul american căutând soluţii pentru subsidiara europeană care înregistrează pierderi de 12 ani. Acordul dintre cele două companii va lua în considerare faptul că PSA este al doilea cel mai mare producător auto din Europa, cu vânzări de 2,1 milioane unităţi în 2011, Opel livrând doar 1,2 milioane de maşini anul trecut, scrie Le Figaro.

Reprezentanţii Peugeot-Citroën au anunţat în această vară că vor concedia până la sfârşitul anului până la 10.000 dintre angajaţii din Franţa, sau 10% din personalul din ţară, din cauza scăderii vânzărilor care forţează reduceri de costuri.

Adam Jonas, analist la Morgan Stanley, consideră că o companie formată din brandurile Opel, Peugeot şi Citroën ar putea fi un catalizator pentru reforma structurală din industria auto, potrivit autonews.com. "Combinarea intereselor comune ale celor mai mari companii auto, care au resurse limitate, dar sunt prezente în mai multe ţări, este soluţia care a salvat industria auto din SUA în 2009", a spus Jonas.

O fuziune între Opel şi Peugeot-Citroën ar crea un gigant care s-ar apropia de primul loc în topul constructorilor auto, ocupat în prezent de grupul german Volkswagen. În acest caz, Opel-PSA ar avea o cotă de piaţă de 18,6% în Europa, faţă de 25%, cât are VW.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO