Carnea de vită şi de porc din Polonia va fi exportată în Filipine. Producătorii polonezi caută şi alte pieţe, cum ar fi cea din Cuba sau China, scrie Warsaw Voice.
Negocierile pentru permiterea exporturilor de carne poloneză pe piaţa din Filipine au durat doi ani. Important este că Filipine a acordat Poloniei acreditare pentru toţi producătorii.
Exporturile de alimente ale Poloniei sunt în creştere constantă de peste un deceniu. Cu doar un deceniu în urmă, acestea aveau o valoare de 20 miliarde de dolari anual, iar anul trecut acestea au atins deja
51,8 miliarde de euro. Totuşi, acestea reprezintă încă o cotă de 13-14% din volumul total al exporturilor poloneze. Pentru a se asigura că exporturile îi cresc nu doar pe fondul preţurilor mai mari, Polonia are nevoie să câştige noi pieţe.
Valoarea exporturilor de alimente ale Poloniei a crescut cu 8,1% în termeni anuali în 2023, notează PAP. Majoritatea exporturilor de alimente din Polonia, peste 73%, au mers către Uniunea Europeană. Valoarea livrărilor către UE a atins 38 miliarde de euro, cu 7% mai mult decât în 2022.
Germania a ocupat prima poziţie pe lista importatorilor de alimente poloneze, urmată de Olanda, Franţa, Italia şi Cehia.
Exporturile către ţări non-UE au totalizat 13,8 miliarde de euro, cu 11% în creştere faţă de 2022. Cea mai mare parte a acestor exporturi au avut drept destinaţie Marea Britanie, aceasta fiind urmată de Ucraina şi SUA.
„În viitorul apropiat, vom încerca să pătrundem pe piaţa Cubei cu toate tipurile de carne“, Witold Choinski, preşedinte al Asociaţiei Poloneze a Cărnii, a declarat pentru Rzeczpospolita. „Polonia a depus de asemenea o cerere pentru deschiderea pieţei chinezeşti pentru carnea de vită“.
În prezent, producătorii polonezi de mere caută să exporte pe pieţe mai exotice. Agenţia Poloneză pentru Investiţii şi Comerţ (PAIH) se laudă de exemplu cu introducerea merelor poloneze în Columbia. Polonia trimite de asemenea produse lactate către Coreea. În prezent, aproape 90% din importurile de lapte ale acestei ţări provin din Polonia.
Producătorii de alimente din Ungaria caută la rândul lor noi pieţe de desfacere.
La începutul acestui an, 23 de companii maghiare au participat la Gulfood din Dubai, unul dintre cele mai mari târguri ale industriei alimentare mondiale, a anunţat Agricultural Marketing Center (AMC), potrivit Hungary Today.
Participanţii maghiari au expus o serie de produse cu şanse mari de a atrage atenţia cumpărătorilor, cum ar fi miere, foie gras, băuturi energizante, fructe şi legume uscate.
Alimentele şi băuturile maghiare au atras interes ridicat şi la târgul Foodex din Japonia. Zece companii maghiare au fost prezente la cel mai mare târg alimentar din Japonia şi regiunea Pacificului.
A fost pentru a 14a oară când AMC a organizat prezenţa companiilor maghiare la Foodex. AMC consideră participarea importantă pentru că expoziţia reprezintă o oportunitate bună pentru a cunoaşte şi cuceri pieţe asiatice.
Exporturile Ungariei au crescut cu 11% la peste 10 miliarde de euro în 2021. Deşi ţara se află pe locul 95 din punct de vedere al populaţiei, aceasta se situează pe poziţia a 32a după exporturi alimentare.