Business Internaţional

Puma incearca sa cucereasca Polonia

13.06.2005, 19:39 28

Puma, unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata internationala a articolelor sportive, a declarat ca doreste sa cucereasca piata poloneza, relateaza Warsaw Business Journal.

Puma, care si-a imbunatatit considerabil vanzarile la nivel international pe 2004, a declarat ca noul sau obiectiv il reprezinta piata poloneza.

"Dintre cele 10 noi state membre ale Uniunii Europene, Polonia este cea mai importanta pentru noi", a declarat Jochen Zietz, directorul executiv al Puma. Compania activeaza pe piata poloneza din 1998 si are, in prezent, 120 de angajati. Nu au fost date publicitatii rezultatele financiare ala Puma Polonia, reprezentantii companiei specificand ca este vorba de o crestere anuala de 2 cifre.

"Nu publicam rezultatele financiare la nivel regional sau de tara", a spus Zeitz. Piotr Cichecki, directorul executiv Puma Polonia, a afirmat ca Puma va incepe derularea unor investitii majore in Polonia, in principal in reteaua de distributie. "Anul acesta planuim sa deschidem patru magazine cu un singur brand si mai mult de 12 magazine multi-brand", a declarat el.

Puma a realizat in 2004 vanzari globale in valoare de 2 miliarde de euro, inregistrand o crestere de 20 de procente fata de cele din 2003. Profitul net pe 2004 a evoluat cu 43,5 procente de la 179 de milioane de euro in 2003 la 257 de milioane de euro in 2004.

Puma este sponsorul oficial al echipei nationale de fotbal a Poloniei si compania spera ca vanzarile produselor sale vor inregistra o evolutie spectaculoasa prin calificarea acesteia la Campionatul Mondial de Fotbal din 2006. "Speram ca Puma va deveni cel mai dorit brand sportiv din Polonia", a spus Cichecki. Conform declaratiilor reprezentantilor companiei, Puma se situeaza pe locul 4 la nivel mondial in domeniul articolelor sportive, dupa Nike, Adidas si Reebok.

In luna mai, doi fosti coproprietari ai producatorului german de cafea Tchibo au devenit cei mai mari investitori ai companiei de articole sportive Puma, dupa ce au achizitionat 16,91% din actiunile acesteia.

Achizitia facuta de firma de investitii Mayfair, a oamenilor de afaceri Guenter si Daniela Herz a determinat o crestere de 6% a actiunilor Puma, punand capat unei deprecieri de 14% a acestora in ultimele 12 luni. Pachetul de actiuni preluat de Mayfair a fost evaluat la 500 de milioane de euro, cel de-al doilea mare investitor al Puma este fondul american de investitii Fidelity Investment, cu 6,92% din actiuni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO