Business Internaţional

SABMiller, propulsat de vanzarile din Africa de Sud

20.01.2005, 00:00 23



Compania sud-africana SABMiller, al treilea producator de bere din lume, a declarat ca volumul vanzarilor companiei la nivel mondial a crescut cu 5 procente in trimestrul al treilea, incheiat pe 31 decembrie 2004, informeaza Financial Times. Majorarea vanzarilor globale se datoreaza, in mare masura si cresterii cu 4% a vanzarilor in Africa de Sud, datorita sezonului de vara, care a determinat un consum ridicat din partea populatiei.



Grupul SABMiller produce peste 137 de milioane de hectolitri de bere anual si este prezent in peste 40 de tari din lume. Compania, care care are in portofoliu marci precum Miller Lite si Pilsner Urquell, a beneficiat si de o crestere puternica a vanzarilor pe piata est-europeana. Vanzarile bune inregistrate in Polonia, Rusia si Romania au compensat performantele mai slabe ale companiei pe piata italiana si ungara.



Vanzarile de bere in Africa si Asia s-au majorat cu 10 procente, in 2004. Cu toate acestea, grupul a afirmat ca vanzarile Miller catre retaileri au fost cu 0,3% mai mici decat in 2003. SAB, care a achizitionat producatorul american Miller in 2003, a semnalat o usoara scadere a pietei acestuia in al doilea trimestru al lui 2004, pe fondul stagnarii pietei americane. SAB a mai declarat ca intentioneaza sa-si intareasca prezenta in Statele Unite prin deschiderea negocierilor in legatura cu preluarea companiei canadiene Molson, daca fuziunea acesteia cu producatorul american Adolph Coors va fi respinsa de actionari.



Compania nu a anuntat date valorice pentru trimestrul al treilea. In anul fiscal incheiat pe 31 martie 2004, compania a inregistrat un profit brut de peste 1 miliard de euro, iar in prima jumatate a anului fiscal 2004/2005, profitul obtinut de SAB s-a ridicat la 535,7 milioane de euro.



In noiembrie, grupul a avertizat ca rezultatele din a doua jumatate a anului vor fi mai slabe, din cauza competitiei puternice si a cresterii cheltuielilor pentru marketing si materii prime. Conditiile de piata dificile din El Salvador au condus la o scadere cu 8 procente a pietei bauturilor racoritoare carbogazoase in American Centrala, insa vanzarile de bere din aceasta regiune au crescut cu 3%.



Grupul SABMiller, care detine Compania de Bere Romania si Aurora Brasov, are in Romania o cota de piata de 22%, care-l situeaza pe locul al doilea pe piata romaneasca a berii. Recent Compania de Bere Romania a anuntat o crestere a volumului vanzarilor in 2004 cu 15%. Compania produce marcile Ursus, Timisoreana si Ciucas.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO