Business Internaţional

Schick: patru lame per g=t de american

22.05.2003, 00:00 241

Rivalitatea dintre Gillette si Energizer se va intensifica in toamna c=nd divizia Schick din cadrul Energizer va lansa un aparat de ras cu patru lame, Quattro, incerc=nd sa submineze dominanta Mach 3.
Aparatul cu patru lame de la Schick marcheaza un secol de inovatii in industria aparatelor de ras si vine la cinci ani dupa ce Gillette a transformat modelul sau cu trei lame, Mach 3 intr-un succes rasunator de piata. La mijloc sunt foarte multi bani, deoarece americanii se rad de circa 1,3 miliarde de dolari anual.
Rivalitatea dintre cele doua companii nu se rezuma insa la o singura piata.
La inceput, au fost bateriile. Gillette fabrica bateriile Duracell, care pot fi gasite in aproape orice magazin alaturi de cele ale rivalului Energizer. Dupa aceea, a inceput competitia pentru cel mai atent si precis barbierit. Este insa prea cur=nd pentru a putea estima daca inovatia adusa de Quattro este reala sau se va dovedi o simpla cacialma de marketing. "In final va conta cine va avea cea mai buna tehnologie", spune Bill Steele, analist in produse de larg consum in cadrul Banc of America Securities.
Anuntul referitor la lansarea Quattro vine la doar doua luni dupa ce Energizer a cheltuit 903 milioane de dolari pentru a cumpara Schick de la Pfizer, cel mai mare producator mondial de medicamente. Noutatea pe care o aduce Quattro va declansa v=nzari masive la inceput, spune Steele, insa cumparatorii vor ram=ne fideli modelului doar daca va da rezultatele promise. "Spre deosebire de sapunuri sau deodorante, unde marketingul poate plasa eficient un produs in preferintele consumatorilor, c=nd vine vorba de ras, este nevoie de rezultate reale".
Gillette, producatorul care domina piata accesoriilor pentru ras, nu a facut comentarii referitoare la lansarea Quattro. In ultimele 12 luni, Gillette a v=ndut rezerve pentru aparatele Mach 3 in valoare de 215 milioane doalri si rezerve pentru modelul Mach 3 Turbo in valoare de 103 milioane dolari, conform datelor furnizate de compania de cercetare de piata Information Resources, citata de CNN/Money. In aceeasi perioada v=nzarile aparatelor Schick cu doua lame, de unica folosinta au totalizat 53,9 milioane dolari si o suma similara s-a obtinut din modelul de unica folosinta Xtreme 3.
Produsele de ras marca Gillette reprezinta circa 70% din piata produselor de barbierit, din care Schick detine 13%, restul fiind impartit Intre BIC, Revlon si alti c=tiva producatori de lame de ras.
Jacqueline Burwitz, vicepresedinte la Energizer, spune ca aparatul Quattro va fi lansat in septembrie si va avea un pret competitiv cu Mach 3. Lansarea aparatului de ras cu patru lame de la Schick vine la 99 de ani dupa ce King C. Gillette a obtinut licenta pentru producerea primului aparat de ras cu o singura lama. O generatie mai t=rziu, in 1931, Jacob Schick obtinea patentul pentru primul aparat electric de ras din lume.
Din perspectiva pur financiara, Energizer este o investitie mai buna dec=t Gillette. Actiunile sale au c=stigat 47% fata de valoarea bursiera inregistrata la inceputul anului 2002, in vreme ce actiunile Gillette au pierdut 3% din cursul bursier, in aceeasi perioada. Ambele companii au avut o performanta superioara indicelui bursier de referinta Standard & Poor's 500, care grupeaza cele mai eficiente 500 de companii americane, si care a pierdut 22% din valoarea sa in ultimul an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO