Maşinile diesel ar putea depăşi în sfârşit blestemul blamatului model Volkswagen Rabbit.
Noile tehnologii şi cererea pentru eficienţa consumului de combustibil ajută la ştergerea amintirilor neplăcute despre versiunile diesel lente, urât mirositoare şi nesigure ale modelelor Volkswagen Rabbit, Oldsmobiles şi altor versiuni de la sfârşitul anilor 1970 şi începutul anilor 1980. Aceste amintiri şi preţul relativ mare al combustibilului au contribuit la menţinerea vânzărilor de maşini pe motorină la doar 3% din piaţa americană a vehiculelor uşoare anul trecut, scrie The Wall Street Journal.
Producătorii de maşini şi componente diesel sunt optimişti că această valoare a cotei de piaţă se va tripla până în 2015, pentru că tot mai mulţi conducători auto se orientează către maşinile care se laudă cu o tehnologie care poate reduce consumul de combustibil cu 30%, oferind aceeaşi putere fără a polua aşa cum făceau în trecut. Desigur, este puţin probabil ca vânzările de maşini diesel să se apropie în SUA de cota de piaţă de 50% pe care o au în Europa, unde în multe cazuri motorina este mai ieftină decât benzina obişnuită datorită unui sistem de taxare care-i determină pe cumpărători să aleagă maşini eficiente. Totuşi, se pare că modelele diesel recent introduse de branduri precum BWM, Volkswagen, Mercedes-Benz şi Audi au stârnit interesul în SUA. Aproximativ 30% dintre clienţii care intenţionează să cumpere o maşină spun că au în vedere un model diesel, în creştere faţă de nivelul de 17% în 2008, potrivit studiilor realizate de CNW Research.
Producătorii auto germani au depus eforturi pentru a crea cerere pentru maşini diesel în Statele Unite, în ciuda lipsei stimulentelor federale de care se bucură cumpărătorii de maşini hibrid sau electrice. Volkswagen AG a creat versiuni diesel pentru cele mai bine vândute două modele VW şi oferă mai multe modele diesel Audi de lux.
Producătorii auto americani vor fi în scurt timp următorul exemplu cu versiunile diesel pentru Chevrolete Cruze şi Jeep Grand Cherokee. Variantele diesel ale unor branduri auto americane, inclusiv Cruze, sunt în prezent în vânzare în străinătate. Modelul Cruze va fi primul autoturism diesel pe care General Motors îl oferă în Statele Unite din 1980.
"Am condus recent două modele în călătoriile de week-end pentru a vedea care sunt avantajele şi dezavantajele acestor maşini diesel moderne", spune Joseph B. White, editorialist al Wall Street Journal.
"În Franţa, am închiriat un BMW 118d hatchback ( demunire dată automobilelor care au în spate încă o uşă care se deschide prin ridicare) pentru o excursie de la Paris la Saumur, în regiunea Loire Valley. Apoi am împrumutat un Volkswagen Passat TDI 2012, asamblat în noua fabrică Volkswagen din Tennessee, pentru o călătorie de la Detroit la Callicoon, New York, oraşul meu natal din regiunea Catskill. Potrivit Volkswagen, modelul Passat TDI poate rula aproximativ 800 de mile cu un plin de rezervor. La sfârşitul călătoriei de 580 de mile în Ohio şi Pennsylvania, indicatorul arăta că aş mai fi putut conduce 150 de mile înainte de a rămâne fără combustibil. Nu am vrut să forţez. O distanţă de 730 de mile este suficientă, iar cantitatea medie de combustibil folosit de 4l la 45 de mile a fost impresionată", notează el.
Atât în privinţa randamentului la kilometru, cât şi a gamei, Passat-ul bate hibridul Toyota Camry, un model direct competitiv. De asemenea, Passat-ul se manevrează mai bine, adaugă editorialistul.
Dar motorina este mai scumpă în special iarna, deoarece oferta scade pentru că rafinăriile trec la producţia de ulei de încălzire.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels