Business Internaţional

Stellantis, al cărei CEO cere suprataxarea importurilor de maşini electrice chinezeşti, asigură viitorul fabricii Opel din Ungaria, orientând-o spre electromobilitate prin investiţii de 100 milioane euro

Stellantis, al cărei CEO cere suprataxarea importurilor...

Autor: Catalina Apostoiu

14.02.2024, 00:05 154

Constructorul auto multina­ţional Stellantis va investi 45 miliarde de forinţi (116,2 milioane de euro) în relocarea „elementului cheie“ al stra­tegiei sale legate de electromobilitate în Ungaria, asigurând viitorul fabricii Opel din Szentgotthard, vestul Un­ga­riei, a anunţat ministrul maghiar al afacerilor externe şi comerţului, Peter Szijjarto, potrivit Daily News Hungary.

Stellantis, care proiectează, pro­duce şi comercializează 16 branduri auto, va începe să producă motoare electrice în uzina din Szentghotthard, a precizat Szijjarto, adăugând că firma îşi relochează şi activităţile R&D şi de testare în locaţia respectivă.

Investiţia, susţinută cu un grant guvernamental de 10 miliarde de forinţi, va crea 110 locuri de muncă.

Stellantis are baze de producţie în 30 de ţări, ceea ce a însemnat că Ungaria a trebuit să lupte cu multe rivale pentru a obţine investiţia, a subliniat oficialul maghiar.

Potrivit Reuters, Stellantis se aşteaptă ca investiţia din Ungaria să o aducă mai aproape de obiectivele sale de electrificare. Compania inves­teşte 50 miliarde de dolari în efor­turile de electrificare în următorul deceniu.

În Europa, spun analiştii, Stellan­tis îşi foloseşte enorma capacitate de producţie, subutilizată, pentru a obţine subvenţii de la guverne, fapt evidenţiat de recentul război de cuvinte dintre CEO-ul companiei Carlos Tavares şi premierul italian Giorgia Meloni. Stellantis şi rivalele sale europene se confruntă în prezent cu o cerere în scădere de maşini şi competiţie din ce în ce mai dură.

În acelaşi timp, constructorii chinezi îşi accelerează exporturile de maşini electrice pe care le oferă la preţuri pe care constructorii europeni nu le pot avansa.

Tavares a declarat în repetate rânduri că electrificarea este foarte dificilă pentru industria auto.

În acelaşi timp, şeful Stellantis vede industria auto europană la o răscruce în competiţia cu rivalele chineze. Dacă politicienii din Europa nu vor găsi un răspuns la asaltul constructorilor auto chinezi asupra Europei, va exista o „luptă teribilă“, a avertizat Tavares.

Uniunea Europeană ar trebui să impună tarife mai mari pe maşinile chineze, a subliniat acesta.

Maşinile electrice sunt foarte iubite în Ungaria şi se pare că şi în Turcia, ţară care şi-a intensificat în ultima vreme eforturile de a atrage un constructor auto chinez pe piaţa locală.

Constructorii auto chinezi au pus deja Turcia pe lista lor pentru posibile investiţii, însă unul dintre aceştia, SAIC, pare să fie dispus să facă paşi concreţi în acest sens, potrivit Hurriyet Daily News.

Ministrul turc al industriei şi tehnologiei Mehmet Fatih Kacir a călătorit în China în decembrie anul trecut pentru a purta discuţii cu producătorii auto chinezi. Acesta s-a întâlnit cu executivi ai companiilor respective şi i-a încurajat să investească în Turcia.

La scurt timp după vizita lui Kacir în China, o delegaţie a SAIC a sosit în Turcia pentru a analiza oportunităţi de investiţii.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO