Business Internaţional

Swatch: francul elvetian nu merge in ritmul ceasului

06.02.2003, 00:00 29

Cel mai mare producator de ceasuri din lume, Swatch Group, a raportat o scadere a vanzarilor pe anul 2002, aprecierea francului elvetian ducand la scaderea cifrei de afaceri a grupului. Scaderea vanzarilor a fost in acelasi timp determinata de recesiunea economica si de nesiguranta climatului politic.
Grupul, controlat de fondatorul Nicolas Hayek si fiul acestuia, Nick, a declarat ca vanzarile grupului au scazut cu 2,9% pana la 4,06 miliarde de franci elvetieni, crescand insa cu 1,1% in raport cu monedele locale.
"Este de asteptat ca evolutia favorabila a vanzarilor pe semestrul doi al anului 2002, in raport cu primul semestru al aceluiasi an, sa aiba un impact pozitiv asupra profitului net si operational al companiei pe intregul an 2002," au declarat acestia.
Analistii financiari se asteptasera la un declin de aproximativ 3% al vanzarilor, de la 4,18 miliarde de franci elvetieni in 2001.
Conform estimarilor pietei, profitul operational va scadea pe anul 2002 cu 6,5% pana la 611 milioane de franci, iar profitul net va inregistra un declin de 10% pana la 487 milioane de franci, conform Multex Global Estimates.
Swatch Group include o gama larga de marci de ceasuri, fabricand in acelasi timp componete pentru ceasuri pentru majoritatea marcilor importante din intreaga lume. Grupul s-a extins de asemenea in domeniul confectionarii de bijuterii, efectuand o parte din ce in ce mai mare din vanzari prin propria retea de magazine cu scopul de a conta din ce in ce mai putin pe retailerii independenti in ceea ce priveste strategia de marketing.
Pe segmentul produselor de lux, Swatch concureaza cu compania franceza LVMH si cea locala Richemont.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels