Business Internaţional

Va reusi InBev sa transforme Budweiser intr-un brand mare?

30.06.2008, 14:07 22

Dupa ce a inregistrat un succes major odata cu lansarea pe piata internationala a unor marci precum Stella Artois sau Beck's, producatorul belgian de bere InBev vrea sa transforme marca americana Budweiser intr-un brand cunoscut peste tot in lume, scrie The International Herald Tribune.
Desi au inregistrat un esec, in 2005, in promovarea la nivel mondial a marcii de bere Brahma, foarte populara in Brazilia, dar care nu a reusit sa devina un brand stabil si pe alte piete din afara tarii de origine, belgienii de la InBev au hotarat sa se implice intr-un alt proiect de amploare. Ei au oferit 46 de miliarde de dolari pentru a prelua Anheuser-Busch, producatorul marcii Budweiser, insa raspunsul companiei americane se lasa inca asteptat.
Carlos Brito, directorul executiv al InBev, a afirmat intr-un interviu televizat postat pe site-ul companiei ca "aceasta preluare reprezinta o ocazie importanta la nivel international de a imbunatati brandul celor de la Budweiser. InBev deruleaza operatiuni in peste 30 de tari, iar acest lucru ar reprezenta o baza importanta pentru a incerca sa dezvoltam acest brand".
Reprezentantii InBev sunt de parere ca Budweiser ar trebui sa inregistreze un succes major pe piata, deoarece este deja destul de cunoscuta si poate face fata mai usor competitiei cu alte branduri puternice, cum ar fi Heineken. Daca Budweiser porneste cu un mic dezavantaj pe piata europeana, unde consumatorii prefera o bautura mai alcolizata, se pare ca pe pietele din Asia marca ar putea inregistra un succes destul de mare.
In 2004, dupa ce a transformat Stella Artois intr-un brand foarte cunoscut, compania belgiana Interbrew, predecesoarea InBev, a fuzionat cu producatorul brazilian de bere AmBev, pentru ca mai apoi sa inregistreze un alt succes in promovarea Beck's la nivel international. Ei au introdus un sistem de bugetare care cerea ca fiecare filiala a companiei sa isi justifice anual cheltuielile prin proiecte. Prin aplicarea acestei metode in Europa, compania a reusit sa economiseasca aproximativ 293 de miliarde de dolari in 2006, iar odata cu preluarea Anheuser-Busch ar putea obtine peste 900 de milioane de dolari in urmatorii trei sau patru ani.
Budweiser este un brand cunoscut in SUA si a fost intens promovata in 2006, la Cupa Mondiala de Fotbal. Marca va avea parte de expunere si la Jocurile Olimpice de la Beijing din acest an, astfel ca succesul pe piata internationala nu ar trebui sa se lase prea mult asteptat. Din pacate, europenii sunt destul de sceptici in ceea ce priveste promovarea Budweiser, deoarece consumatorii de pe aceasta piata prefera o bautura mai alcoolizata si considera ca nu se pot regasi foarte usor intr-o marca americana.
In schimb, promovarea pe piata din China ar putea deveni una foarte profitabila, deoarece aici se poate observa o tendinta accentuata de a "copia" multe elemente americane sau chiar europene, precum Oktoberfest, traditionalul festival al berii din Germania. Compania belgiana afirma ca a investit deja 50 de milioane de dolari in colaborarea cu alte companii pentru sustinerea promovarii marcii Budweiser la nivel mondial.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO